חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יו"ר ועד סוחרי השוק במחנה יהודה במונולוג חריף על מצב השוק | כל הפרטים

טלי פרידמן

לאחר שבתקופה האחרונה מדינת ישראל בכלל והעיר ירושלים בפרט חוזרות לשגרה, צצות לפתע לא מעט בעיות בשוק מחנה יהודה, דוגמת: נערים שיכורים שמונעים מעובדי העירייה לנקות את סמטאות השוק ועוד.

יו״ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה, טלי פרידמן אומרת בביקורת על המצב: ״בשוק פועלים מאות עסקים, רובם במהלך היום, השאר בלילה והמהלך מתרחש לאחר אלפי תלונות מצד סוחרי השוק ותכליתו לייצר תמהיל בין סוחרי היום לבין אנשי חיי הלילה.

במקרים רבים בעלי העסקים הפועלים ביום, מגיעים לפתוח את החנות ולפרוק סחורה בשעה 4 בבוקר ובעת הגעתם בשעה זו, הם נתקלים במקרים רבים דוגמת מבלים שיכורים שרובם המכריע צעירים, שמתגרים בהם, מקללים, מזלזלים ומעירים הערות שונות והם מרגישים מאוימים. כמו כן ישנן מאות דוגמאות לחנויות שבעת הגעת בעליהן, הוא נתקל בחסימת באשפה, שתן, הקאות ונזקים פיזיים לעסק.

העובדה כי המבלים נותרים ברחובות השוק עד שעות מאוחרות, מונעת מהעירייה לנקות את הרחובות ולאפשר הגעתם של הקונים שנכנסים לשוק במספרים גדולים כבר בשעה 6 בבוקר וחשוב לציין כי לאור כל זאת, פרק הזמן של הפריקה והטעינה של כ-400 סוחרים שמתרחש מאמצע הלילה ועד לשעות הבוקר המוקדמות מתקצר עוד יותר ואין להם אלטרנטיבה אחרת.

אני שבה ומדגישה אין ולא תהיה כפייה על סגירת ברים בשום שעה, זו המצאה חסרת שחר. מה שכן יהיה, זו מניעת ישיבה בשטחים ציבוריים מהשעה 01:00/02:00".

"אני מדגישה", אומרת פרידמן, "גם את העובדה שבשטחים הציבוריים איש לא אמור לשבת מלכתחילה. אין לזה אח ורע בשום שוק בארץ!

ראש העיר ירושלים משה ליאון הוא הדמות האהובה ביותר בשוק מחנה יהודה. וזאת לאחר שלאורך כל משבר הקורונה נלחם כדי להשאיר את השוק פתוח, וזאת בניגוד לייתר השווקים שנותרו סגורים.

מאז כניסתו לתפקיד יש לנו ערוץ פתוח ופורה שבאמצעותו אנו מקדמים פרויקטים רבים למען השוק, סוחריו ובאי השוק. לדוגמה: שדרוג מערכת הביוב, פריסת אומני רחוב ברחבי השוק, הצבת עשרות סדרנים ב-13 הכניסות של השוק כדי שיבדקו חום ויוודאו כי כולם עוטים מסיכות. רק לפני כחודש ימים הגיע ראש העיר לקבוע מזוזה בבר חדש שנפתח בשוק ובירך אותו להצלחה. על מה הביקורת? כנראה שבעיקר מתסכול וכאב לב.

מרבית אנשי חיי הלילה מבינים את הסיטואציה המורכבת הניצבת לנגד עינינו ומכירים בעובדה שאם לא נאתר פתרון, נבריח מבלים רבים במקום להביא עוד ועוד. נמשיך לקדם בסיוע עיריית ירושלים מספר חסר תקדים של פרויקטים שיוסיפו לחזק ולהפריח את השוק הטוב בישראל ואחד מהטובים בעולם, מחנה יהודה.״

טלי פרידמן
יו"ר ועד סוחרי השוק טלי פרידמן. צילום: חיים יוסף

 

5 סיבות למה מנגל על האש הוא לא בריא

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן