חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כואבות לכם הרגליים? אולי אתם זקוקים לאביזרים אורתופדיים

מדרסים אורטופדיים

אביזרים אורתופדיים מהווים דבר חשוב מאוד כיום לצורך הקלה על כאבי גב, ברכיים, קרסול ועוד. אביזרים מעין אלה יכולים לסייע במגוון מצבים שונים הדורשים שיקום גופני כגון: שיקום נוירולוגי הנדרש לאחר אירוע מוחי, שיקום לאחר פציעה ועוד.

כמובן שחשוב להתאים אביזרים איכותיים לכל צורך בצורה מדויקת וזאת בכדי שהם יענו על המטרה שלהם. על כן, אם אתם מחפשים אביזרים אורתופדיים, חשוב שתבחרו בחברה אמינה ומקצועית אשר ידועה באיכות הפתרונות שהיא מציעה בתחום אביזרים אורתופדיים הרלוונטיים לתהליכי שיקום והקלה על כאבים גופניים שונים.

מתי יש צורך באביזרים אורתופדיים? ישנם מגוון מצבים שבהם יש צורך באביזרים אורתופדיים, כך לדוגמא: במקרים של קלאב פוט- בעברית: כף רגל קלובה. מדובר על הלקות האורתופדית הנפוצה ביותר בקרב ילודים. היא נפוצה יותר בקרב בנים והיא באה לידי ביטוי במנח כף רגל מטה ועוד סיבוב פנימי של החלק הקידמי של כף הרגל.

הטיפול הנפוץ ביותר בקלאב פוט כולל סדרה של גבסים, כאשר חלק מהמטופלים ידרשו ניתוח קטן לפני הגיבוס האחרון ולאחר מכן, התאמה של מערכת הסנדלים ומוט. ילדים שלוקים בקלאב פוט עוברים תקופה לא פשוטה, אך בסופו של דבר הטיפול משתלם והילד יצליח לעשות הכל.

אם אתם תוהים האם יש שיטות טיפול נוספות בקלאב פוט, ניתן למצוא כיום את התהליך על שם דוקטור בסנהל. מדובר על תהליך שאיננו מבוצע בישראל אלא רק במקומות בודדים בעולם.

התהליך כולל את חבישת הרגל ברצועת פלסטרים שמחליפים מדי מספר בימים. על אף שהתוצאות מבטיחות הצלחה של מעל 90 אחוזים, הרי שהתהליך דורש להגיע אל הרופא כל מספר ימים במשך תקופה ארוכה והדבר הופך את הטיפול למסורבל ופחות פרקטי.

שיקום לאחר אירוע מוחי: אירוע מוחי מהווה את אחד מגורמי התמותה העיקריים בישראל וברחבי העולם כולו. רוב החולים יעברו טיפול שיקום לאחר אירוע מוחי כאשר השיקום המדובר יהיה יחסית ארוך טווח.

את הטיפול השיקומי מתחילים כבר במהלך האשפוז וכמה שיותר מוקדם לאחר שהאדם לקה באירוע מוחי. אירוע מוחי יכול לגרום לשיתוק או חולשה בצד אחד של הגוף, אסימטריה בפנים, קשיי הליכה, קשיים בדיבור, בהבנה, בבליעה ועוד.

בטיפול שיקומי לאחר אירוע מוחי נעזרים בעזרים אורתופדיים כגון: מערכת ביונס לצורך שיקום ההליכה באמצעות טכנולוגיית גירוי חשמלי, סד לרגל, רצועת דיקטוס, מערכת וקטור רובוטית לצורך שיקום ההליכה וכן אמצעים נוספים.

פגיעת ראש: לא פעם אדם שעבר פגיעת ראש ידרוש שיקום נוירולוגי. מדובר על תהליך ממושך ורב מערכתי שבו יש להתאים תוכנית טיפולים פרטנית ומותאמת אישית למצב של המטופל.

מטרתו של השיקום הוא לאפשר לכל מטופל לשוב לשגרת חייו ולהשתלב שוב בחברה ובקהילה. אביזרים אורתופדיים הרלוונטיים במסגרת תהליך שיקום נוירולוגי לאחר פגיעת ראש הם: אביזרי עזר ניידות לצורך לימוד ולהשבת יכולת ההליכה של המטופל וכן לשיפור טווח תנועה וגמישות המפרקים והשרירים.

במהלך השיקום המטופל לומד כיצד לעמוד וללכת תוך שהוא משתמש באביזרי עזר ולאחר מכן גם בלעדיהם. כמו כן, ניתן למצוא מכשיר ביונס לשיקום הליכה. מדובר על מכשיר ביוטק רפואי מתקדם בפיתוח ישראלי. המכשיר רלוונטי לשיקום נוירולוגי של מטופלים.

על אף שיש אופציות נוספות לשיקום הליכה מלבד המכשיר המדובר כגון: סדים, חשוב להבין כי הסדים מסורבלים ועל כן הם הופכים את תהליך השיקום לאיטי יותר ופחות נוח בהשוואה לתהליך שיקום שבו משתמשים במכשיר המדובר.

דורבן: דורבן מהווה את השם העממי שניתן לדלקת בחלק התחתון של העקב. דורבן הוא הסיבה השכיחה ביותר לכאבים בכף הרגל כאשר לפי ההערכה אחד מכל עשרה אנשים יסבול מדורבן פעם אחת לפחות במהלך חייו.

האביזר האורתופדי הטוב והיעיל ביותר עבור טיפול בדורבן הוא מדרסים. מדרסים שמותאמים על ידי חברה מקצועית בהתאם לכף הרגל של האדם, מהווים פתרון יעיל במקרה המדובר.

מדרסים אורטופדיים
צילום: freepik

מפגש השדולה למען בתי החולים הבוקר בהדסה: "במקום לטפל במשבר הקורונה, בתי החולים נאבקים על תקציב בסיסי

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן