חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תלת ממד בעולם התעשייה | כל הפרטים על הטכנולוגיה ושימושיה

מדפסת תלת מימד

תלת ממד בעולם התעשייה: הדפסות תלת ממד מהוות תחום חדש בעולם באופן יחסי, אך מאז שהן פרצו לעולם ועד היום יש לא מעט חידושים בתחום והוא ממשיך להתפתח ללא הרף.

כיום ניתן למצוא תחומים נוספים שמשיקים לעולם התעשייה וכן ניתן למצוא את התוצרים של הדפסות תלת ממד בשימוש רחב ומגוון בעולמות שונים לרבות עולמות האדריכלות והעיצוב, עולם הרפואה, עולם המדע ועוד.

התוצאים של ההדפסות לא פעם משמשים כדגמים מוקטנים של מתקנים, חפצים או מבנים גדולים יותר, אשר כאשר הם קטנים ניתן לבחון אותם בקנה מידע ידוע ומדוד וניתן לבצע סימולציות שונות על מנת לבחון היתכנות של מוצרים ותהליכים שונים טרם מקבלים החלטה האם כדאי לייצר אותם בייצור המוני או לא.

 

מה הקשר בין הדפסת תלת ממד לתעשייה? בעולם התעשייה עוסקים ללא הרף במחשבות אודות פיתוח תהליכים שונים, מוצרים חדשים או מתקנים. הדפסה בתלת ממד מאפשרת חסכון בזמן, בכסף וכן עמידה בדרישות הגבוהות של הטכנולוגיה העכשווית.

להדפיס בתלת ממד לא מהווה מותרות בעולם התעשייה אלא צורך בסיסי ונחוץ אשר באמצעותו ניתן להתקדם לא מעט. אם יש צורך או רצון בבנייה של מתקן חדש לצורך תהליך תעשייתי, אשר באמצעותו ניתן לבצע תהליכים שונים בצורה מהירה או זולה יותר, יש צורך לנסות זאת ראשית כל ולוודא שאכן מושג החיסכון הרצוי.

עבור מטרה זאת ניתן להדפיס בתלת ממד כל מתקן שדרוש בקנה מידה קטן יותר וכן, לבצע סימולציות שונות וניסיונות טרם מחליטים אם אכן מדובר על דרך שכדאי לצאת אליה.

 

מה אפשר להדפיס בתלת ממד? באמצעות הדפסת תלת ממד ניתן ליצור דגמים שונים של אב טיפוס עבור התעשייה ואף לייצר מודלים בעלי גיאומטריה מורכבת ביותר. הטכנולוגיה מייעלת בצורה משמעותית את תהליכי בדיקות הבקרה והאיכות בדרך לייצור מסחרי של מוצרים חדשים.

המדפסת המדוברת יכולה ליצור חפצים מגוונים העשויים מפלסטיק קשיח, מפולימרים ברמות עמידות כזאת או אחרת, מוצרי ניילון וגם מודלים קונספטואליים מגבס. כמו כן, באמצעות הדפסת תת ממד ניתן ליצור מוצרים ממתכות לרבות מוצרי פלדת אל חלד, אלומיניום, ניקל ועוד.

בתחום הרפואי ניתן להדפיס מכשירי שמיעה, פרוטזות, שיניים תותבות בהתאמה אישית לכל מטופל ועוד. כמו כן, בתחום הרכב ניתן להדפיס חלקי חילוף ייחודיים לרכבים.

 

היתרונות בהדפסת תלת ממד – להדפסת תלת ממד ישנם מגוון יתרונות שונים: ראשית כל, הטכנולוגיה המתקדמת במדפסות מעין אלה מאפשרת להדפיס מודלים מדויקים באיכות גבוהה. כיום ניתן להדפיס באמצעות מגוון חומרי גלם.

יתרון נוסף גובל במהירות ההדפסה אשר משתנה בהתאם לדגם של המדפסת, בהתאם לרזולוציית ההדפסה, בהתאם לחומרי הגלם ובהתאם לפרמטרים נוספים. הדור החדש של המדפסות הללו מבטיח הדפסה בדיוק המרבי בצורה המהירה ביותר. מעבר למהירות גם עלויות ההדפסה הן נמוכות באופן יחסי ביחס לשיטות ייצור אחרות.

יתרון נוסף הוא איכות ההדפסה המוצעת וזאת בשל איכות המדפסות הקיימות כיום. ככל שהמדפסות מתקדמות יותר כך המוצר המודפס יהיה איכותי יותר.

גם מגוון החומרים הרלוונטיים עבור הדפסת תלת ממד מהווים יתרון משמעותי. באמצעות חומרי גלם ייחודיים ניתן ליצור מודלים מיוחדים בהתאם לכל צורך ומטרה.

מדפסת תלת מימד
צילום: freepik

כואבות לכם הרגליים? אולי אתם זקוקים לאביזרים אורתופדיים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן