חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כמה עולה גרם זהב

מסחר בזהב נהוג מזה שנים רבות. לא מעט אנשים מבינים כי השקעה בו נחשבת להשקעה בטוחה ביותר ועל כן הם קונים וגם מוכרים אותו במטרה להנות מהפרשי המחיר בעת הקניה והמכירה. מומלץ מאוד כמובן לרכוש אותו כאשר המחיר שלו נמוך למכור כאשר שהמחיר שלו גבוה. לא מעט אנשים תוהים כמה עולה גרם זהב ומדוע כדאי לכם למכור כזה שאיננו בשימוש. במאמר הבא תקבלו את כל המידע אודות המחיר של גרם זהב, באיזה מקרים כדאי למכור ולמי אפשר למכור.

כמה שווה גרם זהב?

חשוב לדעת כי מחיר הזהב כיום מבוסס על שער הזהב היומי, כאשר השער המדובר נקבע בבורסה וזאת באמצעות דיון אשר מתקיים בין חמישה נציגים מתחלפים אשר עוסקים במסחר בו. השער המדובר קובע את תחילת המסחר ליום מסוים והוא מוגדר בעבור אונקיית זהב. אונקיה זו היא יחידת מידה והיא מבטאת משקל של 31.1 גרם זהב. שער הזהב לרוב יוצג בדולר, יורו וסטרלינג והמשמעות היא שבכדי לדעת כמה שווה גרם אחד, יש צורך לקחת את השער היומי ולחלק אותו ב31.1.

גורם נוסף אשר משפיע על השווי נקרא קראט והוא מבטא את דרגת הטוהר. מדובר הוא חומר מאוד עדין ועל כן מרבית חפצי הזהב לרבות תכשיטים אינם מיוצרים מזהב טהור בלבד, אלא מתערובת של מתכות. זהב טהור 100 אחוז מוגדר 24 קארט. הקארט יוטבע על גבי כל חפץ אשר מכיל אותו וכך אפשר לדעת כמה הוא מכיל.

המחיר העדכני של גרם זהב הוא: 24 קארט- 182-208 לגרם, 22 קארט- 172-196 ₪ לגרם,21 קארט- 166-192 ₪ 18 קארט- 142-160 ₪ לגרם, 14 קארט- 108-124 ₪ לגרם, 9 קארט- 68-84 ₪ לגרם.

מדוע כדאי למכור ולקנות פריטי זהב?

אם יש לכם תכשיטי זהב, מטבעות , גביעים מדליות או כל פריט אחר שמכיל בו זהב, חשוב שתדעו כי אם אין לכם צורך בו, הרבה יותר טוב שתמכרו אותו ותקבלו תמורתו כסף או מוצר חלופי תואם ערך אשר כן תשתמשו בו. גם אם מדובר על תכשיט ישן, הרי שעצם העובדה שאתם מוכרים אותו או מחליפים אותו, אתם תורמים לתעשיית הזהב הממוחזר המאפשרת ליצור תכשיטים חדשים בצורה ידידותית לסביבה. חשוב לדעת כי הביקוש תמיד קיים והוא מאפשר לכל אדם שיש לו תכשיטים מעין אלה ולא משנה אם מדובר על חדשים או ישנים, שבורים או בלויים למכור אותם ולהנות מתשואה יפה. כך שאם אתם בטוחים שאין לכם אפשרות למכור תכשיט כלשהו רק בשל העובדה שהוא שבור או מקולקל, חשוב שתדעו כי אין הדבר כך ותמיד ניתן לבצע מכירה ולקבל תמורה מלאה בהתאם לשווי.

 

צילום: PIXABAY

 

 

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן