חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לאחר 9 שנים: יו"ר תאגיד הגיחון מסיים את תפקידו

בתום 9 שנים, 3 קדנציות רצופות, מסיים החודש יו״ר הגיחון אבי בלשניקוב את תפקידו.

בלשניקוב מסיים את תפקידו מאחר וחוק החברות הציבוריות אינו מאפשר המשך כהונה נוספת אחרי 9 שנים בחברות ציבוריות, ומגביל את הכהונה ל-3 קדנציות בלבד.

עמוס קלעגי׳ שכיהן ב 7 השנים האחרונות כמנכ"ל חברת מבט"י, העוסקת בטיהור השפכים של העיר ירושלים והסביבה יחליף את בלשניקוב.

בלשניקוב נכנס לתפקידו לפני 9 שנים והפך את הגיחון לתאגיד המים הגדול, היציב והרווחי ביותר בקרב 56 תאגידי המים הקיימים בישראל.

בתקופת כהונתו בוצעו פרויקטים בתחום המים והביוב בעיר ירושלים והסביבה בסדר גודל של למעלה מ- 2 מיליארדי שקלים. התקציב השנתי של קבוצת הגיחון הינו כמיליארד שקלים וכולל הוצאות פיתוח בתחום התשתית. פרויקט הדגל המרכזי איתו התמודד בלשניקוב בהצלחה רבה אחרי עשרות שנים של הזנחה הינו שיקום נחל הקדרון והסדרת הביוב במזרח ירושלים והעיר העתיקה.

הרווח הנקי של הגיחון בשנתיים האחרונות עמד על רווח שיא של כל הזמנים של כ 150 מיליון שקלים אחרי תשלום מיסים, וכול כולו הושקע חזרה בפרויקטים שונים בעיר ובסביבה .

ראש העיר משה ליאון אמר כי: “אבי בלשניקוב מסיים תקופה מכובדת בה כיהן כיו"ר התאגיד הגיחון. במהלך תקופת כהונתו של בלשניקוב , צמחה חברת הגיחון והתקדמה מעלה בכל פרמטר , והיום היא חברת המים המובילה בישראל ואני רוצה להודות לו על כך.

השנים הרבות בהן כיהן כיו"ר החברה הותירו חותם משמעותי שלא יסולא בפז. אני מברך את היו"ר הנכנס, עמוס קלאג'י ומאחל לו הצלחה בתפקיד".

צעיר השתולל עם אופנוע, התהפך, נפצע וגרם נזק לרכבים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן