חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חדש במחנה יהודה: יהודית – לחמים ומאפים ללא גלוטן

בתה של יהודית בן זקן התגלתה כצליאקית, אמה שראתה שבתה מרגישה אומללה מהמצב החלה ללמוד להכין מאכלים ללא גלוטן, כשבתה התאהבה במאכלים, יהודית חשבה לעצמה שאין שום סיבה שצליאקים נוספים לא יתמסרו לטעמים שלה ופתחה לאחרונה את ״יהודית״ בשוק מחנה יהודה. ״אני רוצה שכמו הבת שלי, צליאקים נוספים יוכלו לשוב וליהנות מאוכל טעים, איכותי ועם הרבה נשמה״

כשהבת של יהודית בן זקן, מרים הפכה לפני שנה לצליאקית, כל חיי המשפחה השתנו, השבת הראשונה שחוותה עם ״מצבה החדש״ הייתה מדכאת ומרים הרגישה אומללה, שעה שכולם התענגו על חלה ומאכלים משובחים אחרים, היא נאלצה לאכול לחם תעשייתי אותו הגדירה ״ללא טעם״.

יהודית אמרה לעצמה שלא תיתן לבתה להרגיש שוב כך, והתחילה ללמוד להכין מאכלים ללא גלוטן, לבחון אלפי מתכונים, לעשות קורסים על מנת שתדע לבשל ולאפות מאכלים ללא גלוטן.

כיום, שנה לאחר אותה שבת סמלית, אומרת יהודית ״הבת שלי כבר לא מרגישה כמו יצור נדיר והיא נהנית מלחם משלה, כריכים, עוגיות, עוגות, פיצות ועוד. אני לא יכולה לתאר את ההרגשה בלבי אחרי שהצלחת לגרום לה לשוב וליהנות מאוכל״.

כשהמאכלים שהכינה יהודית זכו לתשבוחות מצד מרים ומצד בני המשפחה האחרים שהתאהבו במאכליה, היא חשבה לעצמה: ״אם אני יכולה לשמח אותה, אני בטוחה שביכולתי לשמח עוד הרבה אנשים שנמצאים במצב דומה. מכאן נולד בית העסק החדש שנפתח לאחרונה בשוק מחנה יהודה ועונה לשם ״יהודית״, ובו ניתן לרכוש לחמים, עוגות ועוגיות ללא גלוטן וכשרים למהדרין.

צילום: חנה טייב

בגזרת לחמים נמצאים: חלה, לחמניה עם תוספות זיתים, ירוקים/שחורים/עגבניות מיובשות כאשר ללחמניות המתוקות ניתן להוסיף שוקולד צ׳יפס, כיכר לחם, בייגל, בסיס לפיצה, בתפריט העוגות תמצאו בין השאר את הטעמים הבאים: שוקולד/וניל שוקו, בראוניז ורולדה עם קצפת, מגוון רחב של קופסאות המכילות עוגיות במגוון טעמים משתנים דוגמת ריבה, שוקולד צ‘יפס, שוקולד צ'יפס ואגוזי לוס, דניש קוקיס ושיבולת שועל מצופה בשוקולד, אלפחורס, לחמניות מתוקות עם שוקולד, חיתוכיות שוקולד ועוד.

יהודית בן זקן: ״אני רוצה שכמו הבת שלי, גם צליאקים נוספים יוכלו לשוב וליהנות מאוכל טעים, איכותי ועם הרבה נשמה שתתקבל בכל ביס. אוכל זו אחת החוויות המדהימות בחיים ואני סמוכה ובטוחה כי המאכלים שיוצעו אצלנו יקלעו לחך של הצליאקים.״

יהודית
רחוב השקד 21, שוק מחנה יהודה (צמוד לפטטה)
שעות פעילות: א׳-ה׳: 10:00-18:00, ו׳: 10:00-כשעה לפני כניסת השבת. ש׳: סגור
כשר למהדרין.

צילום: חנה טייב

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן