חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חשוד בעבירות מין קשות ברשת נעצר לאחר ניסיון התאבדות

רשת טורפים: גבר התחזה לאחר ופגע מינית בילדות ונערות

גבר בשנות ה-30 לחייו, תושב אזור ירושלים, נעצר בחשד שביצע עבירות מין קשות בקטינות ברשת. החשוד התחזה לאחר ויצר קשר עם מספר רב של ילדות ונערות, תוך שהוא מבקש מהן לשלוח לו תמונות אינטימיות. ניסיון התאבדות מכוון הוביל למעצרו, וחוקרי המשטרה מצאו ראיות שקושרות אותו לפגיעה בתשע קטינות

הפרשה החלה בעקבות תלונה שהתקבלה במוקד 105 (המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת) על חשד שגבר יצר קשר פסול עם קטינה ברשת החברתית "טיקטוק" וביקש ממנה לשלוח לו תמונות מיניות.

חוקרי המשטרה פתחו בחקירה סמויה וחשפו את זהותו של החשוד. במהלך החקירה התברר כי הוא יצר קשר עם מספר רב של קטינות בגילי 15-9, תוך שהוא מבקש מהן תמונות של איבריהן האינטימיים. חלק מהקטינות נענו לבקשתו בתמימות.

החשוד, ככל הנראה הבין שהחשד כלפיו התגבר, ניסה לשים קץ לחייו בתאונת דרכים עצמית מכוונת. לאחר טיפול רפואי, הוא נעצר ונחקר בחשד לשימוש בגופו של קטין לפרסום תועבה, העברת מידע כוזב במחשב, הטרדה מינית, מעשה מגונה בקטינים והתחזות לאחר במטרה להונות.

מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת, ובמהלך החקירה הארוכה והמקיפה איתרו חוקרי המשטרה 9 קטינות שנפלו קורבן למעשיו. שיטת הפעולה של החשוד הייתה זהה בכל המקרים: הוא פנה לקטינות ברשת תוך שהוא מתחזה לאחר, וביצע בהן את העבירות המיוחסות לו. בין הממצאים שאותרו: תמונות עירום של מספר קטינות שנשלחו לחשוד על פי דרישתו, בחלק מהמקרים תוך איומים.

בימים האחרונים הושלמה החקירה וגובשה תשתית ראייתית כנגד החשוד. בסוף השבוע הוגשה הצהרת תובע בדבר כוונה להגיש כתב אישום נגדו בימים הקרובים, ומעצרו הוארך פעם נוספת עד לתאריך 2.4.24.

רס"מ דנה אשכנזי, ראש צוות חקירה מחלק משפחה בתחנת לב הבירה, ציינה:

״מדובר במקרה של פגיעה בנערות וילדות רבות, הצעירה שבהן בת 9 בלבד, באמצעות הרשת החברתית. אותו החשוד ניצל באכזריות את תמימותן של הצעירות בכדי להפשיט אותן, לפגוע בהן ובפרטיותן. כשהבנו את היקף הפגיעה, השיטתיות וכמות הקורבנות במקרה זה, פעלנו להפוך כל אבן ולאתר כל ראייה שתוביל למעצרו ולמיצוי הדין עמו. לצד המשך ההליך הפלילי, חשוב לי להדגיש גם את החשיבות שבדיווח למשטרה. אותו הדיווח שמנע את המשך ביצוע העבירות ופגיעה בנערות נוספות, ואפשר לנו את חשיפת החשוד ומעצרו. בנוסף יש להגביר את המודעות בקרב צעירים, ילדים ובני נוער, לאותן הסכנות ולאותם גורמים שמנסים, ולצערנו גם מצליחים, לפגוע בהם ובנפשם. חשוב שההורים יהיו מעורבים ומודעים לנעשה במרחב הוירטואלי בהקשר לילדיהם ולא רק בסביבה הפיזית. בכל מקרה אסור בשום אופן וצורה לשלוח פרטים או תמונות אינטימיות לזרים, גם במרחבי הרשת החברתית, ואסור להיענות להצעות ופיתויים בהקשר זה״.

המקרה מדגיש את הסכנות הרבות הטמונות ברשת עבור ילדים ובני נוער, וחשוב להזכיר:

לעולם אסור לשלוח תמונות או מידע אישי לזרים ברשת.

יש לדווח מיד למבוגר אחראי או למשטרה בכל מקרה של חשד לפעילות פוגענית ברשת.

הורים צריכים להיות מעורבים בחיי ילדיהם ברשת ולשוחח איתם על הסכנות.

צילום מסך של אחד מההתכתבויות של החשוד עם קורבן קטינה.
קרדיט: דוברות המשטרה
צילום רכבו של החשוד לאחר תאונה שביצע במתכוון
קרדיט צילום: דוברות המשטרה

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן