חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ללא פגישות עם עורך דין: הקשחת התנאים של מחבלי ה-7 באוקטובר

ועדת החוקה הבוקר. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

סוף להקלות על מחבלי ה-7 באוקטובר

ועדת החוקה אישרה פה אחד לקריאות 3-2 את החוק שיאריך את התקנות למניעת מפגש עו"ד עם עצורי מתקפת ה-7.10.

יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן: "שלא ישתמע שאני חושב שיש להקל עם עצירי עזה – אתמול שלושה מחבלים ניסו להיכנס ליישוב אדורה, ולבצע בדיוק מה שרצו והצליחו חבריהם בעוטף עזה.

מה שונה מי שניסה לחדור לאדורה למי שניסה לחדור לסעד? מה שונה מבצע רצח יהודים בשל היותם יהודים בכבישי יהודה ושומרון, בירושלים או בת"א לבין מי שרוצח יהודים בכביש 232.

כשאנחנו באירוע מלחמתי גם באדורה, גם בירושלים, גם בת"א וגם ברצועת עזה ובעוטף עזה, כדאי להתחיל לשנות את הקונספט במערכת אכיפת החוק – אין הבדל בין חמאס עזה לחמאס טול כרם. כשמייצרים הסדר יש להבין את הייחודיות של אירועי ה-7.10 ולתת מענה מהותי רחב יותר".

במענה לאפשרויות שהציג היו"ר ח"כ רוטמן, משרד המשפטים לא שלל את האפשרות למינוי "עו"ד מיוחד" עם סיווג ביטחוני: "נושא הייצוג כולו נמצא בדיוני הצוותים המשפטיים ובינינו לבין הסנגוריה מתוך אחריות ציבורית ואין לנו עדיין שורות תחתונות שנוכל להביא בפני הוועדה".

נציגי המשטרה אמרו בדיון: "נכון להיום גבינו למעלה מ-1500 עדויות ומבחינת חומרי חקירה וההיבטים הפורנזיים שנתפסו המשמשים אותנו בחקירה, לו חשוד היה נפגש עם עו"ד זה היה מקשה ומחבל בחקירה; כלל העצורים מיוצגים ע"י שני עו"ד בלבד. זה נתון משמעותי שאף הוא בעל השלכה על מניעת המפגש. בימ"ש במחוז הדרום מינה את עוה"ד כי הסנגוריה מסרבת לייצגם.

ועדת החוקה אישרה היום לקריאות שנייה ושלישית את הצעת חוק לתיקון ולהארכת תוקפן של תקנות שעת חירום: חרבות ברזל – פגישה עם עורך דין של עצור בעבירת ביטחון, התשפ"ד—2024.

בהצעת החוק מוצע להאריך את תוקפן של תקנות שעת החירום עד לתאריך ה-3 באפריל 2024. התקנות מאפשרות מניעת מפגש עורכי דין עם עצורים בשל פעולות האיבה שהתרחשו בין יום ה-7 באוקטובר 2023 לבין ה-13 באוקטובר 2023 או מי שנעצר במסגרת המלחמה בעזה בשל פעולות אלה, זאת עד לתום 180 ימים מהמועד הראשוני שבו החלה מניעת הפגישה של העצורים.

ועדת החוקה הבוקר. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
ועדת החוקה הבוקר. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן