חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

משה ליאון שיבח ורב הכותל מברך: ישיבת הממשלה במנהרות הכותל

דבריו של ראש העיר ירושלים, משה ליאון, בפתח ישיבת הממשלה לרגל יום ירושלים: "אנחנו שמחים לארח אתכם כאן, באחד האתרים היותר משמעותיים, בעברה של ירושלים, בישיבה זו, בה מתקבלות החלטות,אשר משפיעות עמוקות, על עתידה של ירושלים. המהפכה שירושלים עוברת בשנים האחרונות, שאת עיקריה אציג בפניכם, מקבלת היום רוח גבית חשובה ומשמעותית.

ממשלת ישראל, בראשותך, אדוני ראש הממשלה, מוכיחה היום שוב, כי היא ניצבת איתנה לצידה של ירושלים, והיא מחויבת ללא פשרות לעתידה.

התקציבים שיושקעו בעיר, יביאו איתם קפיצת מדרגה חסרת-תקדים בתולדות העיר: הן בָּפיתוח הכלכלי, הן בֶּפיתוח תשתיות וְהמרחב הציבורי, הן בֶּמערכת החינוך הנפלאה שלנו, הן בֶּקליטת עלייה בעיר, והן בשדרוג רחב ומשמעותי של מזרח העיר.

בזכות התמיכה החשובה שלכם, נמשיך במאמצים הרחבים שלנו, שמבטיחים כי העיר הגדולה בערי ישראל, תהיה גם המובילה שבהן: עיר שהיא בירת החדשנות הישראלית, עיר מובילה בתחומי התנועה והתחבורה, עיר ששמה את החינוך בראש, ונוסף לכל אלו – עיר אטרקטיבית שבה כל תושביה, מכלל המגזרים בחברה, רואים בה את עתידם ועתיד ילדיהם.

אדוני ראש הממשלה, אני רוצה להודות לך באופן אישי, בשמי ובשמם של כל תושבי ירושלים, על השותפות ארוכת השנים, והמחויבות העמוקה שלך למען קידומה ופיתוחה של בירת ישראל.

ולכם, שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' ושר ירושלים ומסורת, הרב מאיר פורוש. תודה מיוחדת על הסיוע והתמיכה בבירת ישראל. ולכם כל חברי הממשלה, תודה רבה על הבשורות החשובות שאתם מביאים היום.

אפשר לומר בוודאות, כי אין אלו בשורות רק לתושבי העיר, אלא לכל האוהבים את ירושלים, בארץ ובעולם".

צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

מהקרן למורשת הכותל נמסר: "בסיוע הממשלה ותמיכתה, נמשיך להעמיק ולהרחיב את פיתוח רחבת הכותל המערבי.

הקרן למורשת הכותל המערבי מביעה הערכתה לראש הממשלה ולשריה על קיום ישיבת ממשלה חשובה, חגיגית וערכית במתחם הכותל המערבי בירושלים.

בעשותה כן מסמלת הממשלה את הכותל המערבי, שריד בית מקדשנו כאתר המאחד והמלכד לכל יהודי באשר הוא בארץ ובעולם.

הנהלת הקרן מביעה הערכה רבה להכרת ותמיכת הממשלה בפעילות החינוכית והארכיאולוגית החשובה המתבצעת כאן והחושפת טפח אחר טפח את הקשר העמוק בין העם היהודי לבירתו ירושלים ואת הפעילות החינוכית האדירה המתבצעת כאן יום יום לטובת שדרוג תשתיות ולעידוד ביקורים ברחבת הכותל המערבי.

הקרן הביעה הערכה מיוחדת לשר לענייני ירושלים ומסורת ישראל הרב מאיר פרוש שיזם את ישיבת הממשלה בכותל ותמיכתו לשדרוג ופיתוח רחבת הכותל. לראש עיריית ירושלים מר משה ליאון ולמשרדי הממשלה השונים אשר תמכו בהחלטה זו.

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א אמר: "הכותל הוא אבן שואבת ומקום הקהל לבית ישראל ובכוונת הקרן בסיוע הממשלה ותמיכתה להעמיק ולהרחיב את מפעלות החינוך והנחלת המורשת. כל מי שמגיע לכותל המערבי רואה במו עיניו איך המקום הזה מפיל מחיצות, מחבר בין עדות וזרמים.

כל מי שמגיע רואה איך יהודי שנכנס לכותל שם בצד את ההשתייכות שלו למחנה כזה או אחר ומתמלא ענווה מול המקום הנורא הזה. כמה קטנים נראים הוויכוחים בינינו כשאנחנו עומדים בתפילה בכותל. כמה הוד והדר משרות עלינו האבנים העתיקות. אנו נמשיך לשמור על המסורת שלו, לשמור על הקדושה שלו, ובעיקר לשמור עליו כמקום מאחד ומלכד לעם ישראל".

שוב הן: ראש חודש סיון ברחבת הכותל המערבי

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן