חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתחם קבר יהושע בן נון שופץ. יוסי דגן :"אנחנו האור והם החושך"

אנשי המועצה האזורית שומרון וכוחות צה"ל שיפצו הלילה את קבר יהושע בן נון בשומרון, לאחר שחולל בכתובות נאצה והסתה. המתחם נצבע בלבן ונמחקו כל הכתובות במקום. ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר : "אנחנו האור והם החושך והאור תמיד ינצח. אנחנו מתקנים את מעשה הטרור בסגנון דאעש שנעשה כאן ומבהירים לברברים האלה: עם ישראל ינצח!"

לאחר שחולל בכתובות נאצה והסתה, צה"ל ומועצה אזורית שומרון שיפצו הלילה את קבר יהושע בן נון בכפר כיפל חארת' בשומרון. מתחם הקבר נצבע מחדש ונמחקו כל כתובות הנאצה במקום. לשיפוץ נכנסו ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן וצוות, מתנדבי מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים של המועצה האזורית שומרון ויחד איתם נכנסולוצי מילואים מגדוד 9221 מחטיבת אפרים.

את הכתובת "מוות ליהודים" צבעו בלבן ראש המועצה דגן ומפקד גדודד המילואים סגן אלוף שמוליק פרידמן, לאחר כשעתיים עבודה של המתנדבים מתחם הקבר נצבע מחדש.

צילום: רועי חדי

ראש מועצת שומרון יוסי דגן, אשר השתתף בעבודות השיפוץ אמר במקום : "אנחנו האור והם החושך, האור תמיד ינצח את החושך! אנחנו נמצאים בקבר יהושע בן נון – הרמטכ"ל היהודי הראשון, מנחיל הארץ. פה זה השורשים שלנו של האחיזה בארץ ישראל, פה זה השורשים שעליהם הוקמה מדינת ישראל, ובימים אלו שאנו נלחמים באוייב ברברי ואכזרי, שטובח בנשים ובילדים, אין פלא שאותו אוייב שעושה את זה ביד אחת, ביד השניה מנסה לפגוע ולהשמיד את האתרים הקדושים שלנו, כי זה השורשים שלנו.

אני מבקש להודות בשם ההתיישבות בשומרון ובשם כל עם ישראל למג"ד וללוחמי גדוד 9221 מחטיבת אפרים. אנחנו פה מתחזקים יחד עם חיילי צה"ל, עם ישראל כולו בכל מקום – בצפון, בעוטף עזה, בדרום ובירושלים יחד עם חיילי צה"ל האהובים והיקרים, אנחנו אגרוף ברזל אחד ואנחנו ננצח את האוייב הברברי.

אנחנו פה מתקנים, כמעשה בעלים, מתקנים את המעשה טרור של הדאעש הזה הפגיעה בקברו של יהושע בן נון ואומרים מכאן – עם ישראל חי, עם ישראל ינצח!" – אמר דגן, שהודה למח"ט אפרים אל"מ נתנאל שמעקה, למג"ד 9221 סא"ל (מיל) שמוליק פרידמן, לקצין ההגמ"ר אפרים רס"ן ישראל רוזנפלד, למתנדבי מנהלת המקומות הקדושים של המועצה האזורית שומרון וללוחמי המילואים של גדוד 9221.

אתמול פורסם כי במתחם הקבר רוססו כתובות נאצה ועידוד לחמאס ולטבח ה-7.10 בעוטף עזה בינהם "מוות ליהודים", 7 לאוקטובר, שמות של מחבלים – בניהם המחבל עודאי תמימי שרצח את החיילת נועה לזר בירושלים, סריא אל קודס – הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, וכתובות נוספות.

את קבר יהושע בן נון מתחזקת מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים של המועצה האזורית שומרון. את המקום פוקדים עשרות אלפי מתפללים בשנה, אשר נכנסים במספר כניסות מסודרות בשנה, אשר מאורגנות ע"י המועצה האזורית שומרון ומתקיימות בליווי ואבטחת צה"ל וכוחות הביטחון. בכפר כיפל חארס – הוא "תמנת חרס" המקראית, הממוקם בין ברקן לאריאל, בסמוך לקברו של יהושע בן נון קבור גם כלב בן יפונה וכן נון אביו של יהושע.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן