חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נס בהדסה: ניתוח ייחודי השיב לצעירה את יכולת ההליכה

הדסה: ניתוח ייחודי השיב לצעירה את יכולת ההליכה לאחר ששברה את הגב בחגיגות המונדיאל

כשאיסלן יצאה למרפסת ביתה בירושלים, כדי לחגוג את משחקי המונדיאל ולצלם את השמחה הרבה שהציפה ברחובות, היא לא שיערה לעצמה שהמאורע החגיגי יסתיים בניתוח ייחודי בהדסה להצלת גבה השבור והשבת יכולת ההליכה על שתי רגליה.

אף אחד לא הכין את איסלן שלוף בת ה-21, לרגע בו כמעט הפכה למשותקת. "עלינו לחגוג יחד עם כולם את הניצחון של הקבוצה אותה אנו אוהדים במונדיאל. צילמתי עם הטלפון את השכנים בחלונות וברחוב, כולם שרו ומחאו כפיים. היה מאוד שמח, צחקתי ושרתי עם כולם.

פתאום הרגשתי סחרחורת ונפלתי, שלוש קומות למטה. התרסקתי על הגב!

אני ממש לא זוכרת כלום מאותו הרגע", היא מספרת, "זה עבר במהירות ממצב של רגע שכולו התלהבות ושמחה, לשנייה אחר כך שכמעט עלתה לי בחיים".

צילום: דוברות הדסה

ד"ר ג'וש שרודר, רופא בכיר לניתוחי עמוד שדרה במערך האורתופדי בהדסה: "ברגע שאיסלן הגיע אלינו להדסה היא הוכנסה מייד לבדיקות הדמיה, שם אבחנו שברים מרובים בעמוד השידרה ולחץ מאסיבי על חוט השידרה, שגרם לה לחולשה ברגליים ואי שליטה על הסוגרים.

הכנסנו אותה לניתוח דחוף מאחר והחשש העיקרי שלנו היה שהפציעות שלה יגרמו לה לשיתוק והיא לא תוכל יותר לעמוד על רגליה.

בחדר הניתוח, יחד עם האח הראשי מוחמד קונבר וד"ר ולנטין לוין המרדים, ביצענו ניתוח זעיר פולשני באיסלן, במהלכו קיבענו לה את חוליות הגב וביצענו שחזור של מבנה עמוד השידרה.

לשמחתנו הניתוח עבר בהצלחה״, מספר ד״ר שרודר, ״ואיסלן צפויה להשתחרר לביתה בימים הקרובים כשהיא הולכת על שתי רגליה".

"אני מאוד מודה לרופאים בהדסה שהצילו לי את החיים", אומרת איסלן בהתרגשות, "כל החלומות שלי כמעט התנפצו כשהבנתי כמה חמורה הפציעה שלי ובזכותם אני יודעת שאוכל לחזור ללכת ולרוץ ולהיות עצמאית כמו קודם. ניצלתי במזל גדול.

אני מודה מכל הלב לד"ר שרודר וצוות חדר הניתוח בהדסה עין כרם ולכל מי שטיפל בי ומטפל בי עד היום".

מאמן כושר אישי בירושלים – השיטה של אנשי העיר הגדולה בארץ

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן