Search
Close this search box.

עיצוב הבית עם מזנון – הרבה מעבר לאחסון

מזנון מעוצב

יש פריטים שפשוט אי אפשר לדמיין את עיצוב הבית בלעדיהם כמו מזנונים. הרהיט הרב תכליתי שהחל את דרכו בעולם כשידת מסע שנדדה בין ארצות והמציאה את עצמה מחדש עם הלך הרוח של כל תקופה, הפכה לכוכבת ראשית בחלל.
פריט אחסון ייחודי בעל מגע יוקרתי והיא כובשת אזורים רבים בסביבת המגורים מהמבואה דרך הסלון ועד חדר השינה.

האלגנטיות נכנסת הביתה

מזנונים יוקרתיים מופיעים בשלל ווריאציות ומשלבים בין אסתטיקה לפרקטיות כאשר הם גם מפנים את השטח ומהווים פתרון אחסון מצוין למגוון מטרות כמו הצבת והעמדת ספרים, מגזינים, כאלמנט דקורטיבי להצגת עבודות אמנות כגון פסלים, תמונות ואפילו כמשטח לטלוויזיה.
עולם המזנונים עשיר בסגנונות וחומרים מעץ מלא דרך מתכות ועד זכוכיות וחיבורים מעניינים ומרגשים בין החומרים כך שאפשר לבחור בהתאם למגמה המועדפת מהסגנון התעשייתי ועד הסגנון הכפרי.
קחו בחשבון את התפאורה השולטת במרחב ואת הרקע שמכתיב את הטון וחשבו איך הפריט ישתלב על גבי הקיים בין אם מדובר בסגנון הממשיך בחומר, בצבע ובסטייל או עומד בניגוד אליו.
למשל, מזנון קלאסי על רקע של רהיטים מודרניים או מזנון סקנדינבי בחלל על טהרת הגוונים הנועזים והעיצוב הססגוני. השלימו ספת עור עם מזנון מתכתי או מערכת ישיבה כפרית במזנון וינטאג'.

בעת תהליך הבחירה במזנון המבוקש התייחסו לאלמנטים הבאים: ראשית, גודל המרחב הנתון על מנת שהפריט יהיה בקנה המידה הנכון ופרופורציונאלי לממדי החלל – שרטטו את תוכנית החדר, כדי להבין מה יראה טוב ובאיזה מקום הוא גם ייראה הכי טוב שאפשר.
לדוגמא: מזנון מאסיבי ודומיננטי עשוי לחסום חלל צר מידות בעוד פריט מינימליסטי וקומפקטי עשוי להראות סתמי בחלל פתוח וריק יחסית. לחדרים קטנים יחסית יכולים להתאים פריטים עשויים מחומרים אווריריים וקלילים כמו מדפי זכוכית או קונסטרוקציה ממתכת ואילו לחדרים רחבי ידיים מזנונים מעץ.

חלוקה חכמה ועיצוב מרהיב

חשבו באיזה אופן ישרת אתכם הרהיט. כמו למשל, כפתרון אחסון וכן כפריט דקורטיבי ומהי התכולה המבוקשת שתרצו לאחסן על מנת להבין מה יהיו המידות האידיאליות גם מבחינת עומק המגירות והארונות ורוחב המדפים וכן מה יכלול המזנון כדי שתוכלו למקסם את השימוש בו.
בין הדוגמאות אפשר לציין מגירות לשלט הטלוויזיה, מדף שיתאים למערכת מולטימדיה, מדפים לספרים או למקרר יינות, ארון תצוגה וכדומה. ישנם גם פריטים בעלי פתרונות אחסון גמישים ומבנה מודולארי המאפשר להתאים את הפריט לצרכים כולל פינות נסתרות עם נורות LED, ארגון מותאם ומדפים מתכווננים. טכנולוגיה מתקדמת שמאפשרת רהיט רב תכליתי.

החליטו על הגוונים של המזנון האם יהיה לו צבע יחיד ואחיד או הוא יכלול מיקס של צבעים בהירים, ניטרליים או מטאליים, האם בגימור מלוטש מבריק או מאט והאם הוא יחבר גוונים ומרקמים שונים.
תוכלו "לשבור" את הצורניות הקיימת של החלל באמצעות מזנון בקווים אסימטריים לחלל המאופיין בקווים ליניאריים ישרים או בריהוט בעל גילופים מפורטים ומראה מעוקל לחדר נקי מינימליסטי.

מגמות עכשוויות בארונות סלון כוללות שילוב חומרים מנוגדים כמו עץ ושיש, עיטורי רטן וקנים, ידיות מזהב או פליז. אפשר למצוא פריטים מעצים אקזוטיים במיוחד ומגירות עם סגירה חלקה.
בכל אופן, אל תתפשרו על איכות וחפשו מזנונים יוקרתיים שעומדים בסטנדרטים הגבוהים ביותר באיכות מרשימה מרמת הקונסטרוקציה ועד הפרט הדקורטיבי. חפשו יציבות כולל אפשרות לקבע לקיר, מעין פריט מרחף דוגמת מזנון צף אשר חוסך שטח רצפה או עומד בחלל רחב ידיים.
בדקו את מהירות האספקה, טווח אחריות ואם יש פריטים עיצוביים משלימים שיתאימו למזנון הנבחר.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן