חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סדנת "הנדיוומן": נשים בירושלים הופכות לבעלות הבית האמיתיות של עצמן

סדנת ''עשי זאת בעצמך''

עיריית ירושלים פותחת סדנת "עשי זאת בעצמך" לנשים

בסיום הסדנה ישתלבו ההנדיוומנ'ס ב"סיירת תיקונים" קהילתית שתסייע לאוכלוסיות הזקוקות לעזרה

לאחרונה נפתחה במחלקה לשירותים חברתיים בקריית יובל קבוצת הנדיוומן, המיועדת לנשים בגילאי 40-50, המתגוררת לבדן.

מרביתן נאלצות לתחזק את ביתן באופן עצמאי או להשתמש לעיתים תכופות בשירותים של אנשי מקצוע כדי לבצע תיקונים קלים בבתיהן. מדובר בתיקונים פשוטים שבמרבית הבתים מתבצעים באמצעות אחד מבני המשפחה.

בשל מצבן האישי, מפתחות הנשים תלות באנשי מקצוע ולא פעם בשל הקושי לשאת בעלויות, נאלצות לדחות תיקונים הכרחיים ולהזניח עשייה המתחייבת בתחזוקת הבית השוטפת.

הקבוצה כוללת 18 נשים הלוקחות חלק בפעילות שבועית קבועה, במסגרתה לומדות לבצע תיקונים קלים. במהלך המפגשים רוכשות הנשים ידע בסיסי של שימוש בכלי עבודה, לצורך קדיחה והברגה, שימוש בפטיש חליצה, תליה, הדבקה, הרכבת מדפים וארונות, הצמדות, אינסטלציה בסיסית כמו פתיחת סיפון וניקוי המערכות ועוד.

את הסדנה מנחה אישה השייכת למיזם נשים קהילתי, מתוך כוונה לחזק בקרב המשתתפות את תחושת הביטחון והמסוגלות, ולנטרל ככל הניתן חסמים וחששות באשר ליכולתן להתמודד עם תהליך העבודה.

הפעלת התכנית מתבצעת באמצעות המחלקה לעבודה קהילתית, במחלקה לשירותים חברתיים בקריית יובל, שם זיהו קבוצה גדולה של נשים מבוגרות, בגילאי +45, המתגוררות לבדן.

הפעילות המשותפת תסייע בחיזוק ביטחונן העצמי והאמונה ביכולותיהן ואף תזמן להן קבוצת השתייכות חברתית ותומכת. כחלק מתהליך העצמה אותו עוברות הנשים, הוחלט להציע למסיימות ההכשרה להשתמש בכלים שקיבלו וליישמם כדי לסייע לאחרים.

מתוך כך, חלקן צפויות להשתלב בסיירת תיקונים מיוחדת שתיפתח בהמשך בשכונת קריית היובל, במטרה לסייע בתיקוני בית לאוכלוסיות שונות: קשישים בודדים, חד-הוריות וכו'. לצורך העניין, רכשה המחלקה לעבודה קהילתית ארגזים של כלי עבודה, אותם ניתן יהיה להשאיל להגשת העזרה ואף לשימוש עצמי.

ההיענות לתוכנית בקרב הנשים הייתה רבה ואף גבוהה מהמצופה ובעקבות רשימת המתנה, החליטו העובדים הקהילתיים המובילים את המיזם על פתיחת מחזור פעילות נוסף.

שביעות רצונן של הנשים משתקפת בפידבקים שנתנו לצוות:

"זו הסדנה הכי כיפית ומלמדת, שימושית למי שחושש כמוני ממקדחה. הסדנה חיזקה תחושת מסוגלות והצלחה והעניקה חוויה בלתי נשכחת".

"הסדנה יצרה קבוצת תמיכה נפלאה, שיפור בביטחון העצמי, אוירה נעימה ומעשירה בלמידת דברים. על זה תודה מכל הלב".

"במקום להביא איש מקצוע, וזה עולה המון כסף, החלטתי ללכת ללמוד דברים בסיסיים שצריך לדעת ולעשות לבד".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון:

"יוזמה ייחודית זו, כמו יוזמות קהילתיות נוספות ורבות הפועלות ברחבי העיר, משקפת את עוצמתה וחוסנה של הקהילה הירושלמית המושתתת על מעורבות, ערבות הדדית, אחריות חברתית, חוסן ועוצמה קהילתית. הצוותים המקצועיים בעיריית ירושלים ממפים באופן שוטף צרכים ייחודיים של אוכלוסיות שונות, ובשיתוף עם פעילים חברתיים ומתנדבים מהקהילה מגישים סיוע ותומכים באוכלוסיות הזקוקות לכך. נמשיך ונשקיע ביוזמות קהילתיות ונקדם פעילויות למען הבטחת רווחתם ושלומם של כל אוכלוסיות העיר."

סדנה ''עשי זאת בעצמך''
קרדיט תמונות: עיריית ירושלים
סדנת ''עשי זאת בעצמך''
V

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן