חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אמא לביאה: עיר ירושלים מחבקת אימהות לילדים עם מוגבלויות

אמא לביאה: תכנית ייחודית למען אימהות לילדים עם מוגבלות בגיל הרך

עיריית ירושלים פותחת תוכנית ייחודית למען אימהות לילדים בגיל הרך עם מוגבלות, במטרה לייצר רשת חברתית וקהילה תומכת עבורן.

התכנית, המופעלת על ידי המחלקה למוגבלויות, נועדה לספק לאימהות פסק זמן משגרת יומן העמוסה והמאתגרת, לאפשר להן לשים את עצמן במרכז וליהנות ממפגש קבוצתי תומך ומשחרר.

הקבוצה מגוונת וכוללת אימהות לתשעה ילדים ואימהות לילד אחד, הן מכירות את עולם המוגבלויות כבר מספר שנים, עם אמהות שילדיהן אובחנו רק לפני כחודשיים.

המפגשים כוללים

התוכנית כוללת מפגשים שבועיים קבועים, בליווי מנחת קבוצות מקצועית ועובדת סוציאלית, שיח משותף עם תכני העצמה, זיהוי כוחות וכד'.

במהלך המפגשים האימהות חולקות אתגרים משותפים וחוות תהליך מעצים משותף. הן משתפות מידע אישי, מסייעות ונותנות כתף אחת לשניה, מספרות על חלומות ותוכניות של הגשמה עצמית, פיתוח אישי, מאווים ושאיפות בתחומי עיסוק שונים כגון אומנות, ספורט ועוד – והדרך למימושן.

לדברי האימהות, המפגשים משמעותיים ומשני חיים עבורן

"אני מחכה כל השבוע למפגש, השעות היחידות בהן אני שמה בצד את ההתמודדויות והלחצים ומתרכזת בעצמי, נעזרת בחברות ונטענת באנרגיה שמאפשרת לי לחזור למטלות השוטפות ולשגרה עם כוחות מחודשים".

"זה בונה את הדימוי העצמי שלי, המנחה מאד מחזקת את הכח הנשי".

"זאת פעם ראשונה שאני יכולה לדבר בפתיחות ובטוחה שמבינים אותי"

"עם כל העומס, חשוב לי להתאפר ולצאת מהבית, חוזרת עם כוחות וזה תורם גם למשפחה".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון:

 "בשנים האחרונות הרחבנו משמעותית את היקפי העשייה בעיר למען המשפחות המיוחדות. הוספנו תקציביים עירוניים ופתחנו תוכניות עירוניות חדשות במסגרתן הצענו עשרות סדנאות והרצאות לבני המשפחה. בנוסף, השקענו בפיתוח תוכנית ייחודית בשיתוף עם משרד הרווחה, המתמקדת בבני משפחה מטפלים. תכנית 'אמא לביאה' היא אחת מתוך מגוון רחב של סל שירותים המוצעים למשפחות – קבוצות תמיכה, פעילויות פנאי והפגה, חוגים, סדנאות וכו'. נמשיך ונשקיע בפתוח כלים עבור אוכלוסיה זו בכל חלקי העיר ועבור כל המגזרים, ולבנות עבורם מרחב תומך ומעצים".

קרדיט צילום: עיריית ירושלים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן