חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פיתוח קריירה באמצעות מנטורינג ליווי אישי

קרדיט לתמונות PIXABAY

המאמר נכתב בשיתוף פעולה עם עידית פליק מנטורית לעסקים

כל עובד מחפש עבודה שתאפשר לו להנות מקריירה מהנה ומאתגרת, שתשים דגש על יתרונותיו הייחודיים לצד מציאת מעסיק או ארגון שתואמים את אורח חייו והצרכים האישיים שלו. אך בשנים האחרונות לנוכח התמורות הדרמטיות שחלו בשוק התעסוקה, נדמה שמדובר במשימה לא פשוטה ושמצריכה מחשבה בטרם נבחר מסלול תעסוקתי.

בדיוק בשביל אותן שאלות ועוד נועד מנטורינג לעסקים, כאשר פיתוח קריירה שמאפשר השמה לעבודה בהתאם לצרכי העובד הפך לצורך בוער והכרחי לכל עובד בשוק התעסוקה כיום. לכן, אם גם אתה מחפש עבודה שתאפשר לך להנות מכל מה שקריירה יכולה לספק – במאמר הקרוב נשים דגש על כיצד פיתוח קריירה ושינוי תעסוקתי יכולים להוות נקודת מפנה גם אילו כבר נבחר אפיק מסוים, וכיצד אימון קריירה נעשה בצורה הנכונה ביותר.

מהו מנטורינג לעסקים?

מנטורינג הוא תהליך ליווי עסקי אשר נועד לאפשר לכל עובד ארגון ומעסיק לרכוש כלים שיסייעו לו בהסרת חסמים שמנעו ממנו מימוש עצמי מלא טרם לכן. מדובר בכלי ראשון במעלה עבור מחפשי עבודה וכזה שכאשר נעשה כהלכה ובאמצעות יצירת הרגלים חדשים מקנה לעובד ערך גבוה יותר בשוק התעסוקה.

כלומר, במסגרת מנטורינג לעסקים נעשה תהליך אישי שכולל המלצות על נקודות התורפה והחוזק האישיות של העובד, וכיצד באמצעות יצירת הרגל בריא יותר יוכל גם הוא לשפר את התפוקה ויחסי האנוש שלו, וכמובן גם לחדד באמצעות שיווק עצמי את יתרונותיו בפני מעסיקים.

מה זה פיתוח קריירה?

פיתוח קריירה נועד לעובדים שמעוניינים הן לחשב מסלול מחדש והן להתקדם ולהתפתח בתחום בו הם כבר פועלים. מדובר בתהליך הצבת יעדים עתידיים ומטרות רלוונטיות, כאשר לפעמים המכשול העיקרי שמונח בפני העובד הוא חסמים מנטליים שמונעים ממנו להעריך את יכולותיו כראוי וכיצד לממש אותם בפועל.

באמצעות המלצות שגובשו על ידי צוותים מקצועיים, בהחלט ניתן באמצעות יצירת הרגל לסייע למחפשי עבודה לאבחן בצורה נכונה יותר את ההרגלים השגויים שמונעים מהם להתקדם הלאה, או מה הם הצעדים שעליהם לנקוט כדי לבצע את הסבת המקצוע המיוחלת אליה הם מכוונים.

בנוסף, לעתים אדם פועל בתחום שנראה לכאורה כאילו תואם את יכולותיו ורצונותיו, כאשר הוא אינו מודע לתחומים אחרים שמשלבים אותם בצורה טובה יותר ויכולים לאפשר לו להגיע לרמת מימוש עצמי גבוהה יותר. לכן, באמצעות עבודה צמודה עם צוותים מקצועיים שבוחנים ומעריכים את סט הכישורים של אדם והפוטנציאל שטמון בהם – ניתן להאיר את תשומת ליבו של העובד למצבו המצוי וכיצד ניתן בהקדם להביאם לכדי מצבו הרצוי.

למי זה מתאים?

פיתוח קריירה רלוונטי לכל אדם שמעוניין לשפר ולשנות את מצבו הנוכחי בשוק התעסוקה. כלומר, שירות שמותאם לשכירים ועצמאיים כאחד, לעובדים שמחפשים לעשות את המעבר מהדרג הביצועי לדרג הניהולי, ולכל מי שמעוניין ביצירת הרגלים חדשים שיאפשרו התקדמות לעבר הרמה הבאה.

במסגרת פיתוח קריירה נלמדים כישורים הכרחיים לשוק התעסוקה המודרני, בו פרט למקצועיות ומוסר עבודה גבוה נדרשת גם יכולת שיווק עצמי וראייה מרחבית של נקודות ממשק וכשל בין תחומים מסוימים. כאשר בחינת עומק מלמדת שהרחבת הפרספקטיבה של עובדים היא זו שלרוב מסייעת להם להתקדם ולכבוש כל פסגה ששמו לעצמם כיעד במהלך הדרך.

כיצד תהליך פיתוח קריירה מסייע לשינוי דפוסי חשיבה?

ישנה אמרה ידועה שכפי שחשוב לדעת מה נכון לעשות, חשוב לא פחות לדעת מה לא לעשות וממה להימנע. אותה אמרה מקבלת משנה תוקף כשמדובר בשיווק עצמי של עובדים, ככלי שמאפשר להם בצורה קלה יחסית לבצע השמה לעבודה שנכונה להם ושתאפשר להם למקסם את הפוטנציאל הגלום בהם ולהביא לידי ביטוי את היתרון האישי שלהם לשוק התעסוקה.

באמצעות מנטורינג לעסקים ניתן בהחלט לאפשר לכל מחפש עבודה לרכוש כלים ותובנות שלא היו בחזקתו טרם לכן, ולהקל עליו להבין אילו מקצועות מתאימים יותר עבורו ובאילו מקצועות יוכל לממש את חייו האישיים לצד חיי העבודה בצורה נוחה וקלה יותר.

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן