חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לראשונה: צל"ש מפקד המחוז הוענק לשוטר שניטרל מחבלת בפיגוע

לראשונה: צל״ש מפקד מחוז ירושלים הוענק הבוקר לשוטר מרחב דוד שנטרל מחבלת בפיגוע דקירה שהתרחש לפני כשנתיים בעיר העתיקה בירושלים

היום בטקס מצטיינים והענקת דרגות לקציני ושוטרי מחוז ירושלים לקראת ראש השנה, הוענק לראשונה צל״ש מפקד מחוז ירושלים. הצל״ש הוענק ע״י ממ״ז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן לשוטר מרחב דוד רס״מ ע׳, זאת בהתאם להחלטת ועדת העיטורים של משטרת ישראל. צל״ש ממ״ז ירושלים הוענק לשוטר על פעילותו באומץ ובנחישות אל מול מחבלת שניסתה לרצוח אותו ונטרולה.

הפיגוע התרחש בתאריך 30.9.2021 בשעות הבוקר המוקדמות, כשפלסטינית, בת 30 תושבת אזור חברון, הגיעה לעבר שוטרים ולוחמי מג״ב שהיו ברחוב השלשלת בעיר העתיקה בירושלים.

בהתנהלותה, המחבלת עוררה את חשדם של שוטר מרחב דוד רס״מ ע׳ ולוחמי מג״ב שהוצבו במקום והם בדקו את זהותה ותשאלו אותה. במהלך הבדיקה, המחבלת שלפה סכין לעבר השוטר וניסתה לדקור את השוטר, אולם הוא הצליח לשלוף את אקדחו, לירות ולנטרל אותה במקום יחד עם לוחמי מג״ב.

במהלך הטקס שהתקיים הבוקר בבית העם בירושלים בהשתתפות סגל הפיקוד המחוזי, קצינים, שוטרים מקבלי הדרגות ובני משפחותיהם, מתנדבים, נציגי העדות הנוצריות והחברה הערבית בירושלים, התייחס מפקד המחוז לפעילות מפקדי מוקדי ושוטרי המחוז ואמר: ״נוכח המציאות המורכבת המאגדת בתוכה איומים ואתגרים רבים ומשמעותיים, ברור כי שוטרי מחוז ירושלים הם מרכיב קריטי בהגנה על מדינת ישראל.

צילום: דוברות המשטרה

לצד פעילות סמויה פעלנו בגלוי, לצד שגרה לא שכחנו ליזום. אני פוגש אתכם השוטרים בשטח ורואה את הברק בעיניים, את ההזדהות והמחויבות. אתם מקריבים את שגרת חייכם ומשלמים מחיר לא פשוט. הרעות המיוחדת שקיימת בתוך מחוז ירושלים, הערכים והקשרים החזקים שמלכדים שוטרים ומתנדבים- הם שמייחדים את המחוז הזה מכל יחידה אחרת".

בהמשך דבריו אמר ממ״ז ירושלים: "במעמד זה אני בוחר להצדיע ולהודות מקרב הלב לבני משפחותינו אשר מקריבים גם הם למען שליחותינו, ובזכות השקט הנפשי מבית מאפשרים לנו לפעול ולעמוד איתנים בכל אתגר. אבקש להוקיר את זכרם של הנופלים חללי המחוז, לחבק ולהוקיר את בני המשפחות השכולות ולאחל החלמה מהירה לפצועים.

הפסיפס האנושי, תרבותי ודתי שקיים בעיר ירושלים, מחייב אותנו לפעול יחד אחד עם השני תוך שיח מכבד ושירות מותאם ושוויוני לקהילות השונות ברחבי המחוז. עוד נכונה לנו דרך ארוכה יחד למען חוסנה הלאומי, החברתי והביטחוני של ירושלים".

צילום: דוברות המשטרה

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן