חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ראש העיר וצוות העירייה ביקרו את חניכי מחנה הקיץ הירושלמי

ראש עיריית ירושלים וצוות העירייה ביקרו את חניכי מחנה הקיץ הירושלמי של ארגון מסע ישראלי: "המסע הזה והנוער היקר שנמצא כאן הם אור לכל מדינת ישראל".

אמש ביקרו ראש עיריית ירושלים משה ליאון, נשיא קרן ירושלים שי דורון, הממונה על הנוער באגף חברה צופית ארבל, יועץ ראש העיר לענייני צעירים הלל פרקש ויועץ ראש העיר עופר איובי, את 200 החניכים הירושלמיים שהשתתפו השנה במחנה הקיץ של הארגון החינוכי 'מסע ישראלי'.

המחזור הירושלמי של מחנה הקיץ הישראלי הינו תולדה של שיתוף הפעולה בין מסע ישראלי לבין עיריית ירושלים, הקרן לירושלים וקרן גודמן, שמתקיים זו השנה השנייה ברציפות ובמסגרתו מסבסדת העירייה את מחנה הקיץ המבוקש והיוקרתי לילדי העיר.

בעת הביקור במחנה הקיץ, שמגיע היום לסיומו, פגש ראש העיר את החניכים, בוגרי כיתות ז' עד י', חילונים ודתיים מרחבי העיר.

החניכים והחניכות שיתפו אותו ואת צוות העירייה בחוויותיהם מהמסע: "אנו חוזרים מפה אנשים טובים יותר. מעבר לכל הכיף שעשינו, לימדו אותנו דרך ארץ, אהבת הארץ, כבוד הדדי. במחנה כולנו שווים, אפשר לדבר על הכל ולספר הכל ואנחנו רוצים להודות לצוות מסע ישראלי על כך".

ראש העיר משה ליאון אמר לחניכים: "אחד מהדברים החשובים ביותר במחנה הקיץ הזה הוא שספגתם ערכים. ערכים שבין אדם לחברו, בין אדם למדינת ישראל לעם ישראל ולעיר ירושלים. זו גם אחת הסיבות לשיתוף הפעולה הזה עם 'מסע ישראלי'.

'מסע ישראלי' הוא ארגון חינוכי שפשוט דואג לנוער בישראל ובעולם. ירושלים זו עיר בה כולם חיים ביחד וכל אחד צריך לכבד את השני. אני חושב שהמסע הזה והנוער היקר שנמצא כאן, מייצגים את ירושלים ויכולים להוות אור לכל מדינת ישראל על איך לחיות ביחד. אני מבקש שתעריכו ותכבדו את המטען הזה שקיבלתם פה, זה שווה את הכל."

מחנה הקיץ של מסע ישראלי מתקיים זו הפעם השלישית והוא חוויה של עשרה ימים מלאים בטיולים ברחבי הארץ, בשיח ערכי, חיבור לארץ ולמדינה והרבה כיף לבני הנוער.

אחד ממוקדיו המרכזיים של המחנה הוא כפר מסע ישראלי אשר ממוקם בעמק הארזים בירושלים שם עוברים החניכים סדנאות ופעילויות שונות וכן יוצאים לסיורים באתרים מרכזיים בירושלים.

מחנה הקיץ מתקיים לאורך חמישה מחזורים כאשר בשנתיים האחרונות, מחזור אחד יועד לבני הנוער הירושלמיים ונקרא – מחנה קיץ ירושלמי, בעוד שיתר המחזורים מיועדים לבני נוער מרחבי הארץ במסגרת מחנה קיץ ישראלי.

ארגון מסע ישראלי קיים מזה 18 שנה וחזונו הוא חיבור בני הנוער למדינת ישראל, לעם ישראל ולארץ ישראל, דרך מסעות שמתקיימים ברחבי הארץ. בכך, הארגון חרט על דגלו את קידום החינוך הערכי של בני הנוער בישראל, גם במסגרת מחנה הקיץ, כך שלצד מגוון הפעילויות הרחב בגליל העליון, בגלבוע ובירושלים, מועברים גם תכנים ערכיים וסדנאות.

מנכ"ל מייסד 'מסע ישראלי' אורי כהן: "שיתוף הפעולה עם עיריית ירושלים הוא מהחשובים לארגון שלנו. מחנה הקיץ הירושלמי הוא דוגמה ומופת לבני נוער שמגיעים ממגוון מגזרים ומוכיחים שאפשר לחיות, להקשיב ולכבד האחד את השני גם מתוך מחלוקת וכי המכנה המשותף של כולנו כעם וכחברה, גדול הרבה יותר מכל המפריד בינינו ובייחוד בימים אלו.

נראה שנדרש שהחברה הישראלית כולה תצא למסע ישראלי מאחד ומחבר. זוהי אחת מהמטרות המרכזיות שלנו בארגון, גם עם מסעות בתי הספר התיכוניים וגם במחנה הקיץ – לגדל במדינת ישראל נוער ערכי, מחובר ומכבד.

אני רוצה להודות לראש העיר משה ליאון, לעיריית ירושלים ולקרן ירושלים על שיתוף פעולה מוצלח ומשמעותי לעיר, לאורך כל השנה וגם במחנה הקיץ."

צילום: נתן ווייל

גאווה ישראלית: זהו המלון שנכנס לרשימה היוקרתית

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן