חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רק לשלום עכשיו מותר? המשטרה אוסרת על ארגונים ציוניים לקיים מחאה בביקור ביידן במזרח ירושלים

המשטרה אוסרת על קיום מחאה בביקור ביידן במזרח ירושלים; נדחתה בקשת ארגונים ציוניים לקיים מפגן מחאה בזמן ביקורו של הנשיא ביידן במזרח ירושלים בסוף השבוע הקרוב. רגבים: "לפיד מסכים כי מזרח ירושלים אינה חלק מבירת ישראל"

לקראת ביקורו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן המתוכנן לסוף השבוע הקרוב, ובעקבות פרסומים לפיהם מדינת ישראל מאפשרת למשלחת הנשיאותית לבקר במזרח ירושלים ללא תיאום ונוכחות ישראלית, פנו מספר ארגונים ציוניים ביניהם רגבים, תנועת הריבונות, עד כאן, אם תרצו, ZOA הארגון הציוני האמריקאי והביטחוניסטים למשטרת ישראל בבקשה לקיים משמרת מחאה במקום בשעת הביקור.

זאת בטענה כי יש להפגין ולהביע את העמדה הציונית הברורה לפיה אין לפגוע בריבונות הישראלית במזרח ירושלים ואין לקבל תכתיבים הפוגעים בצביונה הלאומי והציוני של בירת ישראל.

אילוסטרציה. צילום: דוברות משטרת ישראל

משטרת ישראל דחתה את הבקשה לקיים את המפגן ובדיון שערכה במשרדי המחוז הציעה שתי חלופות, הראשונה לקיים את המפגן לאחר תום הביקור והשניה מציעה לקיימו במיקום מרוחק בטענה כי צירי הגישה לאזור צפויים להיחסם.

ארגוני הימין זועמים וטוענים כי החלופות אינן מאפשרות את הבעת העמדה הלגיטימית והציונית באופן ראוי והולם והם נכונים לבחון חלופות נוספות ובלבד שיאפשרו לקיים את המפגן באופן שיאפשר נוכחות ישראלית במזרח ירושלים בעת הביקור, ומוסיפים כי במידה ולא יתקבל מענה בעניין, יעתרו לבית המשפט.

מאיר דויטש מנכ"ל רגבים אמר: "טירוף מערכות מוחלט: ממשלת ישראל נכנעת ומאפשרת לראשונה ביקור נשיאותי במזרח ירושלים ובכך מחלקת שוב את הבירה בניגוד לחוק האמריקאי והישראלי. זו התקפלות שערורייתית ואנו דורשים לאפשר לנו להתייצב במקום ולהפגין נוכחות ישראלית בבירה המאוחדת. אם המשטרה תמנע זאת מאיתנו – נעתור לבג"ץ."

כמעט אסון: תינוק ננעל ברכב לעיני אמו, מתנדב ידידים חילץ אותו

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן