חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תוצאות האמת בירושלים: יהדות התורה מובילה וכמה קיבל הליכוד

יום הבחירות אמש הסתיים בשעה עשר עם קבלת תוצאות המדגם הראשוניות, על פי הנתונים הראשוניים לגוש נתניהו היה את הרוב הדרוש להקמת ממשלה, אלא שהחל מרגע זה הכל החל להסתבך.

בתוצאות האמת של קלפיות המדגם לגוש הימין כבר לא היה רוב, ומדגם ערוץ 12 אף סבר כי לגוש השמאל והמשותפת קיים רוב בכנסת ה-24, מה שאומר שהממשלה בתקופה הקרובה נראית כמו חלום רחוק.

אם נצלול לנתוני האמת בירושלים נוכל לראות שיהדות התורה מובילה בפער של מעל ל-2 אחוז עם 23.47 אחוזים, הבאה אחריה ברשימה היא רשימת הליכוד בראשות נתניהו ששמרה על כוחה עם 20.76 אחוזים, ש"ס עם קרוב ל-16 אחוז, הציונות הדתית עם 21,803 קולות ששווים ל-9.30 אחוזים, וימינה שקיבלה מעט פחות מ-7 אחוזים, מה שאומר רשימת ימינה בראשות נפתלי בנט מקבל הכי מעט קולות בירושלים.

בגוש השמאל/מתנגדי נתניהו ניתן לראות את יש עתיד במקום הראשון עם מעט יותר מ-5.5 אחוזים מהקולות, מפלגת העבודה שעומדת על כמעט 4 אחוזים, מרצ עם מעט יותר מ-3.5, תקווה חדשה בראשות גדעון סער עם 3.4, כחול לבן עם 3.26 אחוזים מהקולות, ליברמן וישראל ביתנו עם מעט פחות מ-2 אחוזים, והרשי המשותפת עם 1.11 אחוזים.

על פי נתונים אלו גוש הימין ניצח בירושלים באופן די גורף, כאשר מעל ל-70 אחוז מהקולות הצביעו לרשימות הגוש, מה שכרגע עדיין לא נותן לגוש הימין את היכולת להקים ממשלה לאור התוצאות הארציות.

צילום מסך מתוך אתר ועדת הבחירות המרכזית
כמיטב המסורת בשבוע שלפני פסח: הירושלמים נוהרים למפגש השייח

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן