חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הנאשם ניצל את מעמדו כמורה לבר מצווה כדי לפגוע מינית בילד חסר ישע

4 שנות מאסר למי שפגע מינית בקטין אותו לימד לקרוא בתורה, 8 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי בשיעור של 25,000 ₪ 

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום 4 שנות מאסר בפועל על תושב בית שמש, לאחר שהורשע בביצוע מעשים מגונים בקטין אותו לימד לקרוא בתורה לקראת בר המצווה.

הנאשם, בן 40, ניצל את תמימותו של הקטין, בן 10, ואת גישתו לביתו, ופגע בו מינית במשך כשנתיים.

השופטת חגית מאק-קלמנוביץ' ציינה בגזר הדין כי "כתב האישום בו הורשע הנאשם כולל עשרות אירועים של מעשים מגונים שבוצעו במהלך מפגשים קבועים בין המתלונן לנאשם במשך כשנתיים. רובם התבצעו בחדר שבקרוואן בחצר ביתו של המתלונן, במקום בו המתלונן אמור היה לחוש מוגן, על ידי אדם שהיה מוכר לו היטב והיה בעל גישה קבועה לבית המשפחה. הנאשם ניצל את נדיבותם של בני המשפחה שהעמידו לרשותו את חדר העבודה בקרוואן ואף לא ביקשו תמורה. הוא ניצל גם את השתוקקותו של המתלונן לעשות שימוש במחשב, שהיה נדיר בסביבה החרדית בה גדל, ואת הקרבה שנוצרה ביניהם בשל כך, כדי לפגוע במתלונן פגיעה קשה באופן קבוע"

בנוסף לעונש המאסר, הנאשם חויב לשלם פיצוי בסך 25,000 ש"ח למתלונן.

עו"ד אדר ארז, מפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), אמר לאחר מתן גזר הדין:

הנאשם ביצע את העבירות במחשכים, מאחורי הקלעים, כשהוא ונפגע העבירה הקטין היו לבד. הוא ניצל את תמימות הקטין ואת כמיהתו לדברים שלא היו ברשותו, כדי לפגוע בו. בחלק מהמעשים שיוחסו לו, ניצל הנאשם את העובדה שהוא זה שלימד את הקטין לבר המצווה. מעשים מסוג זה עשויים להיות בעלי השלכות משמעותיות וארוכות טווח על נפגע העבירה. מדובר בעונש מאסר משמעותי שנובע מחומרת מעשיו של הנאשם ושניתן על אף הזמן הרב שחלף מאז שבוצעו העבירות. אנו מקווים שגזר הדין יביא לנפגע העבירה ולמשפחתו מעט מזור"

חשוב לציין כי גזר הדין ניתן על אף שהנאשם זוכה מהאישומים ביחס לשלושה קטינים נוספים, משום שאלה לא היו מעוניינים להעיד בבית המשפט.

מקרה זה מדגיש את החשיבות של מודעות לנושא הפגיעה המינית בקטינים ואת הצורך בהגנה עליהם.

הורים וגורמים חינוכיים צריכים להיות ערניים לסימני מצוקה אצל ילדים ולדווח על כל חשש לפגיעה מינית.

נפגעי פגיעה מינית זכאים לתמיכה ולסיוע.

צילום: דוברות המשטרה
אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן