חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

היועמ"ש החליט כי ניהול חקירת אסון מירון יופקד בידי מח"ש

האסון במירון

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הכריז הבוקר שחקירת האירוע הקשה במירון בו נהרגו 44 ונפצעו כ-100 תופקד בידי מח"ש.

וכך נכתב בהודעת היועמ"ש: "נבקש לעדכן כי בתום התייעצות דחופה שהתקיימה מוקדם יותר הבוקר בראשות היועץ המשפטי לממשלה עם מ"מ פרקליט המדינה, המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לעניינים פליליים, ומנהלת המחלקה לחקירות שוטרים, הוחלט כי מח"ש תתחיל מיידית בבדיקה על מנת לברר האם עולים חשדות לפלילים מצד שוטרים במסגרת אירוע האסון במירון.

בתוך כך, היועץ המשפטי לממשלה הנחה כי משטרת ישראל לא תגבה בשלב זה עדויות משוטרים המעורבים באירוע, במסגרת חקירת המשטרה שכבר נפתחה.

אנשי מח"ש כבר פועלים במסגרת הבדיקה, ונמצאים בזירת האירוע. היועץ המשפטי לממשלה ומ"מ פרקליט המדינה יקיימו הערכות מצב נוספות ויקבלו את ההחלטות המתאימות על-פי התקדמות הבדיקה של מח"ש".

ממשטרת ישראל נמסר כי: "לבקשת משטרת ישראל, בדיקת האירוע הטרגי במירון יועבר למח"ש. היום בשעות הבוקר פנה ר' אח"מ ניצב יגאל בן שלום ליועמ״ש לממשלה ופרקליט המדינה, בבקשה לבחון את העברת הבדיקה של האירוע הטרגי במתחם ההילולה במירון למחלקה לחקירות שוטרים, שהינו גוף חיצוני שנמנה על משרד המשפטים ואינו קשור למ"י.

לפני זמן קצר הודיעו כי קיבלו את עמדת מ"י ובדיקת האירוע בכל הנוגע לתפקודם של השוטרים, תועבר למח"ש. משטרת ישראל תסייע למח"ש ככל שתדרש".

באסון במירון
צילום: דוברות איחוד הצלה
כתב אישום נגד תושב ירושלים החשוד השוד וסחיטה באיומים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן