חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ביטוח צד ג' – אל תתפשרו על הגנה מלאה לרכוש ולגוף

כאשר יש צורך לחדש את ביטוח הרכב, לא מעט אנשים מוצאים את עצמם מתלבטים האם כדאי להם לבחור בביטוח חובה בלבד או שמא כדאי להם לבחור גם בביטוח צד ג או בביטוח מקיף. רבים בוחרים בביטוח חובה בלבד ולא מבינים את החשיבות של ביטוח צד ג'.

מה זה ביטוח צד ג?

קרדיט: FREEPIK

הוא ביטוח רשות לעומת ביטוח חובה שהוא ביטוח שעל פי החוק כל בעל רכב חייב לבטח בו את הרכב שלו. כלומר, נהג לא יכול להניע את הרכב שלו ללא ביטוח חובה. ביטוח חובה כולל כיסוי מפני נזקי גוף ונפש שנגרמים כתוצאה מתאונת דרכים הן לנהג עצמו, הן לנוסעים ברכב שלו והן לנהגים, נוסעים אחרים או הולכי רגל שהיו מעורבים בתאונה. ביטוח חובה איננו מציע כיסוי במקרה של נזק שנגרם לרכוש כתוצאה מתאונה. מכיוון שברוב התאונות לא נגרם נזק גופני בלבד, אלא גם נזק לרכוש, אין ספק שכדאי מאוד להוסיף לביטוח חובה גם ביטוח צד ג. ביטוח צד ג מציע כיסוי על כל נזק שנגרם באשמת המבוטח לרכושו של צד ג. כך לדוגמא: אם המבוטח פגע ברכב אחר, אם הוא פגע בחלון ראווה של חנות, במבנה כלשהו ועוד והוא הסב להם נזק, הביטוח ישלם את עלות התיקון. במידה ולאדם לא יהיה ביטוח צד ג, הוא יידרש להוציא מכיסו את הסכום הנדרש עבור התיקון.

מה ההבדל בין ביטוח צד ג לביטוח מקיף?

ביטוח מקיף לרכב הוא הביטוח המקיף ביותר, הכולל בתוכו מגוון כיסויים אפשריים גם לרכב של המבוטח. מדובר גם על הביטוח היקר ביותר כיום. בעוד שביטוח צד ג מעניק כיסוי לצד ג בלבד במקרה של נזק שגרם המבוטח, הוא לא מעניק כיסוי לרכבו של המבוטח במידה והוא ניזוק. אם לדוגמא פגעתם ברכב כלשהו וגם הרכב שלכם נפגע, חברת הביטוח תכסה על הנזקים שנגרם לנזק שפגעתם בו, אך על הנזקים שנגרמו לרכב שלכם תדרשו לשלם באופן עצמאי.

בעוד בביטוח מקיף חברת הביטוח תפצה את המבוטח גם במקרה של נזקים שונים שנגרמים לרכב שלו כתוצאה מגניבת הרכב, שריפה, פגעי מזג האוויר, ונדליזם ועוד, נהג שבוחר בביטוח צד ג לוקח בחשבון כי במידה והרכב שלו ייגנב או במידה והוא יפגע באופן כלשהו, חברת הביטוח לא תפצה אותו או תשתתף בעלות.

מתי ניתן להסתפק בביטוח צד ג?

כאשר מדובר על רכב חדש ויוקרתי, אין ספק שבכדי לקבל עליו את ההגנה הטובה ביותר כדאי לבחור בביטוח מקיף. אולם, כאשר מדובר על רכב ישן, שהשווי הכלכלי שלו לא מאוד גבוה, אין ספק שביטוח צד ג הוא ביטוח מספק. כמו כן, אם מדובר על רכב שהמבוטח לא משתמש בו יותר מדי כגון: רכב עבודה שהוא משתמש בו רק חלק מהחודש, רכב שני שמשמש אותו רק כשאין לו ברירה ועוד, גם במקרים הללו ביטוח צד ג מספק.

אם החלטתם ללכת על ביטוח צד ג, חשוב שתבחרו את הפוליסה המתאימה לכם ביותר, במחיר המשתלם ביותר. Wobi סוכנות ביטוח הדיגיטלית הגדולה ביותר לצורך השוואת ורכישת ביטוחים כיום בצורה קלה, מהירה ונוחה, מהווה את הבחירה הטובה ביותר עבור כל אדם שמעוניין לבטח את עצמו בפוליסת ביטוח צד ג שמתאימה לצרכים שלו באופן מדויק.

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן