חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התכנית של עיריית ירושלים לחיזוק שוק מחנה יהודה | כל הפרטים

שוק מחנה יהודה

התכנית של עיריית ירושלים לחיזוק שוק מחנה יהודה: לאחר שנים רבות שבהן שוק מחנה יהודה היווה מקום בילויים פרוץ חוקתית עיריית ירושלים מסיימת את הליך ההסדרתו למען בטיחות המבלים ושיפור חווית הבילוי בשוק לרווחת הסוחרים והמבלים.

שוק מחנה יהודה

בסיומו של הליך שיתוף ציבור המתקיים בשנה האחרונה בין עיריית ירושלים, ועד סוחרי שוק מחנה יהודה והסוחרים עצמם מודיעה עיריית ירושלים שהחל מה-1.6 פעילות הלילית של שוק מחנה יהודה תסיים בשעה 03:00 לפנות בוקר, כאשר החל מהשעה 03:00 יכנסו לשוק צוותי הנקיון התפעול של העירייה ויכינו אותו למסחר המסורתי המתקיים בשעות היום בשוק.

עיריית ירושלים עובדת בשיתוף פעולה מלא עם משטרת ישראל ועורכת את ההסדרה לבקשתה.

להלן שעות הפעילות של השוק החל מה-1.6: ימים א-ג:
• עד שעה 1:00 תתאפשר הוצאת כסאות ושולחות כרגיל (עד הפס הצהוב).
• בין השעות 1:00-2:00 תתאפשר ישיבה רק על הפודסטים ובתוך הבארים.
• החל מהשעה 2:00 תתאפשר ישיבה רק בתוך הבארים.

ימים ד-ה + מוצש:
• עד השעה 2:00 תתאפשר הוצאת כסאות ושולחנות עד הפס הצהוב.
• בין השעות 2:00-3:00 תתאפשר ישיבה רק על הפודסטים ובתוך הבארים.
• החל מהשעה 3:00 תתאפשר ישיבה רק בתוך הבארים.

שוק מחנה יהודה

בעיריית ירושלים מדגישים כי ההחלטה התקבלה לאחר הליך סדור וארוך של שיתוף ציבור מול הסוחרים ותושבי השוק, שמטרתו היא להטיב עם חווית הבילוי ולאפשר בילוי אחראי ובטיחותי. כ- 90% מסוחרי השוק בעדו ומברכים על המהלך.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון אומר כי: "שוק מחנה יהודה ימשיך להיות הלב התוסס של ירושלים, אנו נמשיך להשקיע בו כפי שהשקענו מאז כניסתי לתפקיד ואף יותר. אני מברך על ההחלטה שהתקבלה למען התושבים למען השוק וסוחריו ולמען המבלים".

יו"ר ועד סוחרי מחנה יהודה, טלי פרידמן אומרת: ״בפני ועד סוחרי השוק הוצגו ממצאים הן מעיריית ירושלים, הן מהסוחרים, הן מתושבים והן מבאי השוק, הם הפנו את תשומת ליבנו לבעיות מורכבות שמתחוללות בשעות הלילה ויש לטפל בהן.

ניסינו לשתף בבעיות באמצעות שיתוף ציבור עם כלל הצדדים על מנת להגיע להבנות שיפתרו את המצוקות הקשות שהוצגו בעיקר מתושבים ומבלים והחלטנו בשיח משותף, שהעסקים יוכלו להמשיך לפעול מתוך בית העסק ללא הגבלה והשטח הציבורי יפונה בשעה מאוחרת יחסית, דבר שיאפשר להם לעבוד ולא להיפגע כלכלית, יאפשר לגורמי האכיפה לפעול בצורה קלה יותר ויאפשר לאגף התברואה לנקות את השוק ולהפוך אותו לנקי ומזמין יותר.

המהלך המבורך יסייע לכלל אנשי השוק, לסוחרים, לבעלי הברים ולתושבים וכמובן לשוק האהוב שלנו, שימשיך להיות השוק המוביל בישראל ואחד מהשווקים המובילים בעולם.״

שוק מחנה יהודה

שי קופול, בעלי הבר ׳אוקונול׳ אומר: "מקרי האלימות שמתרחשים בשעות הלילה המאוחרות הן דבר מביש שמבריח לקוחות, מכער את השוק ופוגע בתדמית שאנחנו מנסים לבנות. פעם השוק היה סקסי, רומנטי, חדשני ומרענן. היום זה שונה לגמרי וגם הקהל השתנה בעקבות חלוף הקסם. כולי תקווה כי ההסדרה של העירייה תצלח והאיזון המתבקש כל כך יגיע כבר כי כל סוחרי השוק רוצים בכך ומברכים את העירייה על מהלך זה".

לדברי דותן בן חיים, בעלי בר השוקא: "במשך 9 שנים העסק שלנו פעל ברחוב האגוז בלב השוק, ובעקבות שינויים רבים ורגולציה, ולאחר שהתחננו לאכיפה תקינה והגבלה עלינו, בעלי הברים, החלטנו לצאת מהשוק כי הדברים לא קרו ופשוט לא ניתן היה לנהל את העסק בדרך לא דרך. הצפיפות משוגעת, אי הסדר בתוך השוק גרם לברדק אדיר.

כולי תקווה כי המהלך של העירייה יוביל לאכיפה אחידה בשוק ובטווח הרחוק כל סוחר יברך על כך, שכן האנשים שיגיעו לשוק, יגיעו ליהנות ולא לריב, והשוק יהיה נקי ומסודר והאיזון בין חיי היום לחיי הלילה יישמר.״

מחזיק תיק העסקים בעיריית ירושלים, יהודה בן יוסף מוסיף: ״שוק מחנה יהודה הינו סמל של העיר ירושלים בפרט ושל מדינת ישראל ככלל. מקום המעניק חווית קניות ובילוי ששמו שיצא למרחקים בארץ ומחוצה לה המהווה מרכז תיירותי ראשון במעלה .

יחד עם זאת עקב מספר רב מאד של מבלים ומבקרים נוצר צורך בטיחותי לשמור על המבלים בשוק ובהתאם להמלצות הצוות המקצועי הן במשטרה והן בעירייה נדרשו מספר הסדרות בטיחות.״

שוק מחנה יהודה

מערך המוח במרכז הרפואי שערי צדק מתחדש בד"ר סטפן מאוסבך | כל הפרטים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן