חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מפגש השדולה למען בתי החולים הבוקר בהדסה: "במקום לטפל במשבר הקורונה, בתי החולים נאבקים על תקציב בסיסי

ישיבת השדולה

ח"כ אחמד טיבי אמר הבוקר במפגש השדולה בבית החולים הדסה בעקבות המשבר בבתי החולים הציבוריים: "מי שגורם למנהלי בתי החולים הציבוריים להפגין ברחובות – כשל בתפקידו. והממשלה הזאת כושלת בתפקידה".

עוד הוסיף טיבי: "במקום לדאוג למערכת הבריאות הציבורית, ולקיים את ההסכם שנחתם עם מנהלי בתי החולים ולהעביר את התקציבים בינואר, מוסיפים על הצוותים משבר כלכלי, בנוסף למשבר הקורונה.

אני תומך בבתי החולים כנבחר ציבור, כרופא וכראש השדולה לבריאות ציבורית. למערכת הבריאות הציבורית מגיעים משאבים ותקציבים ממשלתים בזכות ולא בחסד כדי לספק לציבור את הטיפול הטוב ביותר".

ישיבת השדולה
צילום: דוברות חברת הכנסת קטי שטרית

יו"ר השדולה למען בתי החולים הציבוריים ח"כ קטי שטרית מהליכוד פתחה את הדיון המיוחד ואמרה: "הכינוס הזה הוא כינוס חירום כי לצערי בזמן תחלואת שיא של קורונה, במקום לעבוד בלמגר את הקורונה ולתת טיפול רפואי ראוי כפי שבתי החולים הציבוריים יודעים לתת, בתי החולים הציבוריים נאבקים על תקציב בסיסי לציוד רפואי.

נאבקים על כסף לשלם משכורות לרופאים שעובדים 24/7. זה מצב אבסורדי!

הרופאים לא צריכים לבזבז את הזמן היקר שלהם בהפגנות במקום לטפל בחולים, הרופאים ומנהלי בתי החולים לא צריכים להפגין ולהתחנן שהתקשורת תתן להם תשומת לב או שמשרדי הבריאות והאוצר יתייחסו אליהם.

הרופאים ובתי החולים בשנה וחצי האחרונות נמצאים בקו הראשון, הם לא צריכים להגיע למצב של היעדר תקציבים ולהחלטות של מי למוות ומי לחיים. שביתת בתי החולים הציבוריים תיכנס היום ליומה השישי.

מדהים ועצוב איך 7 בתי חולים שובתים כבר 6 ימים ורה"מ שר האוצר ושר הבריאות לא ישבו איתם. לממשלה אין רגישות כלפי בתי החולים הציבוריים.

‏ השביתה הזאת צודקת כי הממשלה לא עמדה בסיכומים ולמנהלי בתי החולים פשוט נגמר הכסף והציוד".

מנהלי בתי החולים הציבוריים אמרו בישיבה: "לא יכול שבזמן ששבעה בתי חולים ציבוריים פועלים במתכונת חירום בזמן שיא מגיפת הקורונה בשל הפרות הסכמים ע"י משרדי הבריאות והאוצר, שר הבריאות הורוביץ עסוק בתקשורת ובמתקפות נגד מנהלי בתי החולים. ראש הממשלה בנט חייב להתערב במשבר ולמנוע את קריסת בתי החולים."

עוד אמרו מנהלי בתי החולים הציבוריים בתגובה למתקפה של שר הבריאות: "דורשים מראש הממשלה להתערב באופן מיידי במשבר. לא יכול שבזמן ששבעה בתי חולים ציבוריים פועלים במתכונת חירום בזמן שיא מגיפת הקורונה בשל הפרות הסכמים ע"י משרדי הבריאות והאוצר, שר הבריאות הורוביץ עסוק בתקשורת ובמתקפות נגד מנהלי בתי החולים. ראש הממשלה בנט חייב להתערב במשבר ולמנוע את קריסת בתי החולים".

ח״כ קטי שטרית
צילום: דוברות חברת הכנסת קטי שטרית

המשנה לראש העיר: "יש להחליף בהקדם את גשר המוגרבים" | כל הפרטים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן