חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לחוות את הטבע אחרת – נהיגה אתגרית ברייזרים

קרדיט תמונה FREEPIK

ממש עוד רגע החורף כבר יהיה מאחורינו, ועונת האביב החמימה והפורחת תכין את המרחבים הטבעיים בארץ לפריחות יפייפות, שטחים צבועים בירוק והמון טבע פורח ומלבלב בפסטורליות מדהימה. בעונה הזו הרבה מאוד אנשים ומשפחות מנצלים את היופי ומזג האוויר הנעים לטיולים וסיור בשטח, כאשר קיימת אפשרות נוספת ומהנה לחוות את הטבע הפורח – והיא באמצעות נסיעת שטח אתגרית ומהנה במגוון אזורים ושטחים פתוחים טבולים בירוק.

אם חקרתם מעט על נסיעת שטח כדי למצוא אפשרויות ומקומות, וודאי נתקלתם באפשרות הנפוצה של טיולים עם רכבי רייזר. תוהים מהם רכבי שטח אלו ובמה הם שונים מרכבי שטח אחרים? או שאולי אתם מחפשים מסלולים ומקומות בהם ניתן לנסוע ברכבי רייזר? את התשובות לשאלות הללו ועוד טיפים נוספים קיבלנו מהצוות המנוסה של פורטל קרמל – שהם חבר'ה המתמחים בפנאי, אירועים, בילויים, אטרקציות וכל פעילות אחרת שנועדה לעשות כיף ושמח לכולם.

מה היתרונות של נהיגת שטח?

נהיגה במרחבים ושטחים פתוחים איננה דומה כלל לנהיגה בכבישים ברחבי הארץ, כיוון שנהיגת שטח נחשבת לנהיגה אתגרית המציבה בפני הנהג מכשולים שהטבע יצר כמו סלעים, מדרונות, עליות, כבישי עפר ואפילו שטחים הכוללים נסיעה על גבי מים. כדי שניתן יהיה לצלוח את המסלולים האתגריים הללו בצורה טובה וחלקה, יש לעבור אותם עם רכבי שטח ייעודיים לנסיעה אתגרים בשטחים ובטבע כמו ג'יפים, טרקטורונים ורייזרים עליהם נרחיב בהמשך.

באמצעות נהיגת שטח ניתן לחוות את הטבע ואזורים שונים ופתוחים בצורה מהנה וטובה יותר, כיוון שיש הרבה מאוד מקומות שלא ניתן להגיע אליהם ברגל או באמצעו רכב רגיל, ורק רכבי שט ייעודיים לכך יכולים לקחת אתכם לכל אותם מקומות קסומים ומיוחדים שחובה לטייל בהם, לשבת להירגע בהם וכמובן להצטלם בהם.

מהם רייזרים?

כפי שציינו קודם, יש סוגים שונים של רכבי שטח שנועדו לאפשר נסיעה בשטחים ומרחבים פתוחים עם מהמורות ומכשולים, ביניהם רכב הרייזר שהפך להיות אחד מכלי השטח הפופולריים והמועדפים ביותר לנהיגה אתגרית. רייזרים הם רכבי שטח המשלבים את המאפיינים של רכבי הריינג'ר הטרקטורונים, כאשר רכבי הרייזר נחשבים לבטוחים ונוחים יותר לנהיגה לעומת רכב שטח אחרים. פיתוח רכבים אלו נועד לענות על חווית האתגר וההנאה של נסיעה בשטח, ולכן המבנה והמראה של הרייזרים שונה באופן מהותי מרכבי שטח אחרים.

מה ההבדל בין רכבי רייזר לרכבי שטח אחרים?

נהוג להשוות את הרייזר לטרקטורון שגם הוא רכב פנאי ושטח מהיר, אך אחד מההבדלים הבולטים של רכבי הרייזר לעומת הטרקטורונים הוא באפשרות ההושבה של הנהג ונוסעי הרכב. בטרקטורון הישיבה היא אחד מאחורי השני, ואילו הרייזר הוא רחב יותר ולכן הישיבה היא אחד ליד השני כך שההנאה מהנסיעה היא איכותית לשני הנוסעים ברכב.

בנוסף לכך, רכבי הרייזר ידועים במתלים איכותיים וחזקים במיוחד, דבר המעלה את רמת הבטיחות של הנסיעה ברכבים אלו בשטחים מאתגרים וכן גם מונע ובולם זעזועים והרגשת מהמורות וסלעים במהלך הנסיעה. יחד עם נסיעה חלקה ובטוחה, היציבות של רכב הרייזר היא גבוהה במיוחד ובכך מאפשרת גם לנהגים שאינם מיומנים לשלוט על רכב השטח בצורה יעילה וטובה יותר.

היכן מומלץ לעשות טיולי רייזרים בשטח?

כיום ניתן לנהוג על רכבי רייזר כמעט בכל שטח ואזור פסטורלי ברחבי הארץ, לכן אם אתם מחפשים אטרקציה ובילוי מעניין ואתגרי באזורים שונים, תוכלו למצוא רייזרים במרכז או בצפון ואפילו בדרום בהתאם לתכנון מסלול הטיול שחשבתם עליו. כדאי להתאים את סוג ומהות מסלול הטיול למשתתפים שייקחו חלק בטיול השטח המתוכנן, כיוון שניתן למצוא רכבי רייזר המיועדים לשניים עד ארבעה נוסעים יחד. אם אתם קבוצה גדולה שמתכננת לצאת לטיול בצפון, מרכז או דרום מומלץ לשכור כמה רייזרים ולצאת יחד לטיול משותף וחווייתי במיוחד.

כללי בטיחות וזהירות בנהיגה על רייזרים

בין אם החלטתם לצאת לטיול שטח ולהשכיר רייזרים בצפון או במרכז, חשוב שתקפידו לעקוב אחר הוראות הבטיחות של רכבים אלו (ובכלל בנסיעות שטח באזורים פתוחים). נהיגה על רייזר איננה מצריכה רישיון מיוחד כך שכל מי שמחזיק רישיון נהיגה בתוקף יכול לנהוג בו, אך חשוב לקבל טיפים לנהיגה בטוחה מהחברות והמדריכים מהם משכירים את הרכבים, ואף מומלץ לצאת לנסיעת מבחן קצרה בשטח כדי להכיר את הכלי ולהבין כיצד לתפעל אותו בצורה בטוחה וזהירה.

כיצד למצוא את אטרקציית הרייזרים?

בפורטל קרמל תוכלו למצוא מגוון מקומות, ספקים וחברות המאפשרות לשכור רכבי רייזר ולצאת לטיולי שטח באזורים שונים ברחבי הארץ. נוסף לאיתור פשוט וקל של אטרקציות שטח, תוכלו לרכוש באתר בצורה מקוונת שוברים וקופונים לאטרקציות שוות במחירים אטרקטיביים ובהנחות של עד 50%. כך תוכלו לחסוך זמן המתנה בעמידה בקופות האטרקציה, וכך ליהנות מקוד קופון XXXX שיקנה לכם הנחה נוספת של 5 ₪ למימוש ראשון באתר ברכישת שובר מוזל.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן