חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פרסום ראשון: הבקשה המרגשת של חבר המועצה דן אילוז

חבר מועצת העיר דן אילוז לראש העיר ויו"ר וועדת השמות משה ליאון:"הנצח את שוטרות מג"ב שנפלו בירושלים"

 

לפני שלש שנים אירע פיגוע רצחני בשער שכם בו נרצחה לוחמת מג"ב הדר כהן. לאחר קרוב לשנה נרצחה ממש בפיגוע דומה ובאותו מקום, השוטרת הדס מלכאמ.

למרות פניות חוזרות ונשנות לוועדת השמות ביניהם של המשפחות השכולות להנצחתם במקום הרצח ולמרות פניות של חברי מועצה שונים עד כה זה לא קרה.

בשנים האחרונות מנהל ארגון בצלמו מאבק נחוש בעניין. כעת, עם שינוי חברי הוועדה פונה שוב מנכ"ל בצלמו לוועדה בבקשה לדון בעניין בהקדם ולאשר הנצחה במקום למי שמסר נפשו על הגנת תושבי ירושלים.

קופיצינסקי ויאדו

 

בנוסף גם חבר המועצה מסיעת התעוררות, דן אילוז פנה אף הוא לראש העיר במכתב מיוחד.

במכתבו כתב אילוז:" רב-שוטרת הדר כהן ורב-סמל הדס מלכא נפלו ביום כ"ד בשבט תשע"ו (3.2.2016) וביום כ"ב בסיוון תשע"ז (16.6.2017), סמוך לשער שכם בירושלים בעודן מונעות פיגועים קשים. שתי החיילות הצילו את תושבי המקום במסירות נפש, ועל כך עיריית ירושלים מתבקשת להנציח את שמן, כמו שהוחלט בעשרות מקומות אחרים.הוגשה בקשה לוועדת השמות על מנת להנציח את הגיבורות, אך הבקשה לא טופלה עד כה. כנבחרי ציבור עלינו להנציח ולכבד את שמן של גיבורות אשר הקריבו את חיהן לטובת ההגנה על אזרחים, וניתן לעשות זאת אם נקרא למדרגות או לגינה במקום בו אירעו ההיתקלויות, על שמן או על שם "גינת הגיבורות". אלו הן רק אפשרויות מתוך מגוון דרכים שונות לכבד את זכרן.הנני חושב שהעת לכבד את זכרן הגיעה, ולכך ברצוני להבהיר היכן הסוגייה הזאת נמצאת ומהו המועד בו הנושא יועלה לדיון בוועדה".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן