חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שר הביטחון השתתף בהדלקת נר שישי של חנוכה ברחבת הכותל המערבי

שר הביטחון בני גנץ, הדליק היום נר שישי של חנוכה בכותל המערבי ביחד עם רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ, ראשי ארגון אלמנות ויתומי צה"ל, וילדיהם של סא"ל דולב קידר ז"ל, רס"מ שלומי אסולין ז"ל ורס"ן ארז פלקסר ז"ל.

צילום: אלעד מלכה

גנץ אמר בנאומו בטקס: "כיהודי וכישראלי, כאב לי לראות את רחבת הכותל כמעט וריקה בימי הסליחות, וכואב לי על האלפים שלא יכולים להגיע לכאן בימי חגינו. יש שיראו בכך סימן לחולשתנו מול הנגיף- אני רואה בכך סימן לעוצמתנו, לכבוד העליון שהעם שלנו מייחס לחיי אדם, ליכולת שלנו להתגייס סביב המטרה המשותפת- לשמור על יקירינו."

גנץ הוסיף: "בבה"ד 1 מחנכים את קציני צה"ל על אמירתו של הנביא גדעון: "ממני תראו וכן תעשו". בתקופה הזו, מצופה מכולנו לנהוג בדוגמה אישית, לזנוח כל אינטרס אישי- ולעמוד כאור איתן. לפעול למען החברה הישראלית באחת משעותיה הקשות ביותר. כשעסקים נסגרים, כשאזרחים מבוגרים נעולים בבתיהם, כשלמעלה מ-3,000 משפחות איבדו את יקיריהן, אין לאף אחד את הזכות לחכות לנס- עלינו לפעול מעכשיו ועכשיו, כעת כשהגיעו החיסונים אלינו ולמדינות רבות בעולם, בכדי למגר את המגיפה הכלכלית והחברתית".

גנץ התייחס גם לשבויים והנעדרים: "בימים כאלו, של חגיגות משפחתיות, גם אם מצומצמות, אני מבקש להזכיר את המחויבות שלנו להחזרת השבויים והנעדרים בכלל, ובפרט את אורון, הדר, הישאם ואברה, הנמצאים ברצועת עזה. זוהי מחויבות שאינה מתבטאת רק בכמיהה. איננו מחכים לנס, אנו הופכים כל אבן- צבאית, מדינית ואזרחית, כדי למלא את חובתנו המוסרית תוך שמירה על ביטחונה של ישראל. הדרך ארוכה וקשה- אבל זוהי דרך שחייבים להמשיך לצעוד בה".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן