חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אירוע ה'יארצייט' ה-14 לזכר הגאון הרב נח וינברג זצ"ל

במוצאי שבת התאספו תושבי ירושלים, תלמידיו וממשיכי דרכו של הגאון רבי נח וינברג זצ"ל מייסד ארגון 'אש התורה' לערב מרומם ומרגש, תחת חסותה של עיריית ירושלים, אגף תרבות תורנית, בשיתוף מנהל קהילתי 'אשכולות', כדי להעלות על נס את פועלו למען עם ישראל.

הרב וינברג השקיע את תמצית דמו כדי להצית את אור ה'יידישקייט' גם בפינות הנדחות ביותר, ואצל היהודים הרחוקים ביותר. הוא דחף את שומעי לקחו ליטול על עצמם אחריות לכל יהודי – "במקום שאין איש השתדל להיות איש".

בין המשתתפים הרבים ממוקיריו וממשיכי דרכו היו חבר הכנסת הרב יצחק פינדרוס וסגן ראש עיריית ירושלים הרב אליעזר ראוכברגר, שעומדים לימין כל יוזמה שמוציאה אל הפועל את חזונו של ר' וינברג, ושאף קיבלו את ספרו של ר' וינברג כאות הוקרה על פועלם.

חה"כ ר' יצחק פינדרוס שנשא דברים לכבוד המעמד, הדגיש את הנקודה שלרב כלל לא היה אכפת מעצמו, הארגון שהקים, "אש התורה" לא היה הדבר החשוב ביותר, רק המטרה הייתה לנגד עיניו, וכלל לא היה אכפת לו איך או על ידי מי היא תצא אל הפועל.

צילום: יח"צ

במשא המרכזי של ראש ישיבת 'אש התורה', הגאון הרב יצחק ברקוביץ' הדגיש שלמרות שהמשימה נראית גדולה מכפי מידותינו, עלינו לזכור שאנחנו לא מתחילים מאפס, אנחנו ממשיכים את המפעל העצום של ר' נח, אנחנו עומדים על הכתפיים שלו.

מנכ"ל אש התורה העולמית הרב סטיב ברג הוסיף "כיום בארגון אש התורה אנו משתמשים בכלים החדשניים ביותר כדי להפיץ את משנתו של ר' נח וינברג כדי לקרב יהודים לאביהם שבשמים, בבחינת "ויגזול את החנית מיד המצרי".

הדמעות שנקוו בעיניהם של משתתפי הכינוס העידו יותר מאלף עדים על הרושם שלא ימחה, שהותיר ר' נח בליבותיהם של אלפי יהודים.

לסיום, עלו לבמה עשרות ילדים שנקרא "נח" על שם הרב נח וינברג זצ"ל.

צילום: יח"צ

הרגשתם את זה בכיס? אם לא אז כנראה שאתם לא בפנים – ממוצע חיסכון חודש של 3,755 בחודש למשפחה

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן