חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הרגשתם את זה בכיס? אם לא אז כנראה שאתם לא בפנים – ממוצע חיסכון חודש של 3,755 בחודש למשפחה

בארגון פעמונים מסכמים את הפעילות בירושלים בשנת 2022, ומפרסמים את הנתונים – 515 משפחות נעזרו בארגון ע"י 237 מתנדבים ומתנדבות

515 משפחות ירושלמיות קיבלו סיוע ממתנדבי הארגון בליווי שכולל עזרה בבניית התקציב האישי או המשפחתי והתנהלות כלכלית נבונה, וכן במפגשים ייעוציים קצרים של עד 2 פגישות ("חד פעמוני"), בנוסף גם מענה בדמות קורס של 5 מפגשי למידה.

הסיוע נעשה בעזרת 237 מתנדבי ומתנדבות הארגון הפעילים בעיר.

מבין המשפחות שסיימו את תהליך הליווי, 78% העידו על עצמן שהן שיפרו את תחושת המסוגלות שלהן לנהל את תקציבן בהווה ובעתיד, כשמבין אלו ששיפרו את המאזן החודשי נרשם בממוצע חיסכון של 3,755 ₪ בחודש.

בנוסף, 84 עולים המתגוררים בעיר, (מחציתם מבוגרים והשאר ילדים וצעירים), קיבלו מענה מתכנית "קליטה מיטיבה" המופעלת ע"י פעמונים ובשיתוף משרד העלייה והקליטה. רוב העולים הגיעו מרוסיה ואוקראינה אך גם מאוזבקיסטן, אתיופיה ומקסיקו.

בנוסף במהלך שנת 2022, התקיימו 74 הדרכות שונות של מכללת פעמונים לחינוך פיננסי בעיר, בהן לקחו חלק 2188 ירושלמים מקהלי יעד מגוונים ובהן הרצאות וסדנאות לנוער בשיתוף מנח"י בעיריית ירושלים, בבתי ספר בעיר, הדרכות לסטודנטים, לזוגות צעירים, לאנשים עם מוגבלויות, סדנאות לאנשים לפני פרישה, לאזרחים ותיקים ועוד.

בארגון גם מספרים כי ישנה פעילות ענפה בנוסף באוניברסיטה העברית, בתכנית ליווי מיוחדת לסטודנטים שיש בה ערך מוסף בכך שהסטודנטים לא רק לומדים ומעשירים את עצמם בידע לניהול התקציב האישי ועל התנהלות כלכלית נבונה, אלא גם מיישמים במעורבות חברתית גבוה.

שרון לוין מנהלת ההסברה בארגון פעמונים: "אנחנו מעניקים כלים שרלוונטיים לכל זוג ולכל משפחה להתנהלות כלכלית נבונה שתסייע לנהל תקציב בצורה עצמאית ומושכלת. אנו קוראים למשפחות שמרגישות כי הן זקוקות לעזרה בניהול התקציב המשפחתי, לפנות אלינו דרך האתר ומזמינים נציגי חברות להזמין הרצאה לעובדים כדי לתת להם ידע וטיפים רלוונטיים בתקופה מאתגרת זו".

אבישי לנדאו, מנהל אזור ירושלים בפעמונים הדגיש כי "הפעילות שלנו בירושלים ייחודית בכך שאנו נותנים מענה למגוון גדול של קהלים-מכל המגזרים ומכל סטטוס משפחתי. אנו מתאימים את המענה לכל מי שפונה אלינו, לפי הצורך".

ארגון פעמונים הינו ארגון ללא כוונות רווח המעניק סיוע בתחום כלכלת המשפחה דרך אלפי מתנדבים המסייעים למשפחות ויחידים ומעניקים להם מענה בתחום ההתנהלות הכלכלית, המותאם לצרכיהם וליכולתם.

הסיוע ניתן באמצעות הפצת מידע וכלים לעבודה עצמית, מענה מקוון לשאלות, פגישת ייעוץ חד-פעמית וליווי כלכלי אישי או קבוצתי שנמשך חודשים אחדים.

במקביל מפעיל הארגון תכניות לחינוך פיננסי בכל הארץ, הכוללות הרצאות, מערכי לימוד וסדנאות קבוצתיות.

פעמונים, צילום: דודי מוסקוביץ'

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן