חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

במעמד המפכ"ל והשר לביטחון לאומי: טקס החלפת פיקוד במשמר הגבול

טקס החלפת פיקוד במשמר הגבול: טקס החלפת הפיקוד התקיים הבוקר במפקדת משמר הגבול שבלוד במעמד השר לביטחון לאומי, ח״כ איתמר בן גביר, מפכ״ל המשטרה, רנ״צ יעקב שבתאי, מפקד מג"ב הנכנס, ניצב בֵרִיק יצחק, מפקד מג"ב היוצא, ניצב אמיר כהן, סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה, סגל הפיקוד של משמר הגבול, קצינים ולוחמים מהחיל.

"עם התהוותו של המשמר הלאומי, דעו שהחיל ערוך, מוכן ונכון לממש כל תוכנית שתשפיע ותחזק את ביטחון הפנים." כך אמר הבוקר, מפקד מג"ב הנכנס, ניצב בֵרִיק יצחק.

השנה משמר הגבול מציין 70 להיווסדו כחיל המשמש הזרוע המבצעית והלוחמת של המשטרה, חיל האמון על הבטחון הלאומי במתן מענה לאירועי טרור, הפרות סדר, לחימה בפשיעה ועוד.

הבוקר, נכנס לתפקידו באופן רשמי בטקס החלפת הפיקוד, מפקד מג"ב ה-18, ניצב בֵרִיק יצחק להובלת החיל בשנים הקרובות.

השר לביטחון לאומי, ח"כ איתמר בן גביר אמר בטקס: ״תודה לאל שיש לי את הזכות לשמש כשר האמון על מג"ב בעת הזו. כי זוהי בדיוק העת, והצורך וההכרח לשנות ולהרחיב את החיל הנפלא הזה! לב ליבה של המדיניות שלי, המוקד של המדיניות של המשרד לביטחון לאומי בעת הזו הוא הקמתו של המשמר הלאומי.

כך שבעת ציון שמונים שנה לחיל – נביט על התקופה הזו ונברך עליה, על ההיסטוריה שנעשה כאן ביחד, ועל הביטחון הלאומי שיבוא איתה!

אמיר, בשנות פיקודך על מג"ב הצעדת את החיל קדימה, באופן מעורר הערכה וראוי לכל שבח. אתה מעביר את הפיקוד לקצין עתיר עשייה והישגים, שיקח את המושכות ויוסיף וישפר.

בריק, מג"ב ואתה אחד הם. ודווקא הידע, הניסיון, ההיכרות, השליטה – הם אלו שיאפשרו לך להתרומם, לראות את המציאות ממעוף הציבור, ולהוביל את השינוי הגדול. אני מאמין בך, סומך עליך ויודע שגם אתה, ממש כמו אמיר בדרום – הוא האדם הנכון בזמן הנכון״.

"המשטרה שלנו היא משטרה א פוליטית, חייבת לפעול בצורה א-פוליטית, ממלכתית ועל פי דין, והדין, החוק ועקרונותיה של הדמוקרטיה, מלמדים שהעם הולך לקלפי ואומר את דברו ומי שנבחר צריך לקבוע מדיניות והיא המדיניות שצריכים לפעול בהתאם אליה. ככה זה בדמוקרטיה. אנשים הולכים לבחירות, פוליטיקאים נבחרים והמדיניות שהם קובעים צריכה להוביל את כולנו".

מפכ״ל המשטרה, רנ״צ יעקב שבתאי אמר בטקס: ״בימים האחרונים עולה השאלה מהו המצפן על פיו פועלת המשטרה. ברצוני להבהיר בצורה ברורה ושאינה משתמעת לשני פנים. למשטרה יש מצפן אחד והוא החוק, ותמיד, לפחות כל עוד אני מפקד עליה, יכריע הדין והיא תפעל רק לפיו. יש לנו משטרה אחת, מקצועית, ערכית, מצוינת ואפוליטית ואני גאה בכל מפקדיה, שוטריה ומתנדביה.

צילום: דוברות המשטרה

נלחמתי ואלחם בכל הכוח בשביל להבטיח שכל כוח שיטור יהיה כפוף למשמר הגבול ומשטרת ישראל. אני משוכנע שעכשיו שהשר לבטחון לאומי למד את החיל המופלא הזה ויכולותיו בימי רגיעה ולחימה, הוא ללא ספק ימליץ לראש הממשלה שהמשמר הלאומי יהיה חלק מהגוף הנפלא הזה ששומר על מדינת ישראל, אזרחיה וחוסנה החברתי.

משטרת ישראל היא משטרה מצוינת עם יכולות מצוינות. אתם השוטרים היושבים פה, שוטרים מסורים, שנלחמים יחד כל ימות השבוע בטרור הדמים במגזר הערבי. בזכות מלחמה זו הגענו להישגים בלתי מבוטלים, יחד עם זאת בלי כלים טכנולוגיים, נמשיך לנהל את המלחמה בעיניים עצומות״.

מפקד מג"ב הנכנס, ניצב בֵרִיק יצחק אמר בדבריו: ״אני מבטיח לשמור מכל משמר על הפיקדון שהופקד בידיי ולהמשיך להצעיד את החיל רחוק וקדימה. לשים את יקר האדם במרכז העשייה, להציב סטנדרטים גבוהים בתחום הכשירות המקצועית והמבצעית, להמשיך להתאים את החיל לאתגרי השעה ולשכלל את יכולותיו המבצעיות כאשר בראש מעייננו- הביטחון של האזרח.

האתגרים הביטחוניים הבלתי פוסקים עימם אנו מתמודדים, מעמידים אותנו בפני מציאות מורכבת ודורשים מאתנו להתייצב בחזית העשייה המבצעית. החל מלחימה בטרור, דרך שמירה על הסדר הציבורי, לחימה עיקשת בפשיעה בערים ובמרחב הכפרי, תוך דאגה מתמדת לביטחון אזרחנו בכל מקום ובכל עת.

אזרחי ישראל נושאים אלינו עיניים ומצפים לראות בנו מצפן ערכי ומקצועי, דוגמא ומופת. נמשיך לפעול בנחישות ובערכיות כשאתגרי הביטחון והבטחת חוסנה של החברה לנגד עינינו וברוח דמותם ומורשתם של חמש מאות ושבעה עשר החללים ששכל החיל מיום הקמתו והם צוואה חיה עבורנו״.

מפקד מחוז הדרום, ניצב אמיר כהן, מפקד מג"ב היוצא אמר: "אני לובש היום את מדי מג"ב בפעם האחרונה, מישיר מבט אליכם, ורואה לפניי את ירוקי המדים, וליבי מתמלא גאווה. בחיל הזה, גדלתי, הקמתי את משפחתי וגידלתי את ילדיי, בחיל הזה עוצבה דמותי כמפקד, השכלתי, מכל ממפקדיי למדתי ומפקודי אף יותר.

אני רוצה להגיד לכם הנוכחים כאן ולכל לוחמי מג"ב העומדים ברגעים אלו על משמרתם בכל רחבי הארץ, אני אוהב אתכם וגאה בכם – הייתה לי הזכות להוביל את החיל המפואר הזה במשך שנתיים וחצי והיה לי לכבוד להיות מפקדכם.

האתגרים הניצבים בפני מפקדי ולוחמי החיל רבים ואינם פוסקים לרגע . משמר הגבול מהווה הזרוע המבצעית הלוחמת של משטרת ישראל וכח עתודה מרכזי לאירועי חירום ועיתות משבר. ראינו זאת באירועי "שומר החומות" במאי 21 ועד המבצע החילי האחרון שיזמנו "יד למגן" כנגד תופעת השב"ח.

משמר הגבול היום הוא חיל כשיר ומיומן, ערכי ומוסרי ומוכן לכל משימה שתוטל עליו. מכובדיי כולם, אנחנו במחוז הדרומי יחד עם כוחות משמר הגבול וכלל גופי הביטחון, נפעל בכל כוחנו כדי להבטיח את שלומם וביטחונם של התושבים – בעיר, בכפר ובצירי התנועה המובילים להם".

צילום: דוברות המשטרה

בעקבות סכסוך משפחתי: גבר בן 40 תקף את בן משפחתו

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן