חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תלמידות מדרשיית הרטמן מוקירות את זכרה של רוז לובין ז"ל

תלמידות מדרשיית הרטמן מוקירות את זכרה של רוז לובין ז"ל

התלמידות עיצבו והניחו בהר הרצל חלוקי נחל לזכרה של לוחמת מג"ב, שנפלה בחודש שעבר. רוז לובין ז"ל, שעלתה לארץ לבדה מארה"ב, לחמה ב-7 באוקטובר בשער הכניסה לקיבוץ סעד ומנעה חדירת מחבלים. חודש לאחר מכן נפלה בפיגוע בעיר העתיקה.

במלאת 30 יום לנפילתה של רוז ז"ל, נערך טקס לזכרה בהר הרצל, בו השתתפו בני משפחתה של לובין, חבריה ליחידה, לוחמים וקצינים במשמר הגבול, וכן תלמידות מדרשיית הרטמן לבנות בירושלים, שעיצבו חלוקי נחל לזכרה.

רוז, בת 20 מאטלנטה, עלתה לארץ לבדה והתגייסה כלוחמת מג"ב. ב-7 באוקטובר, היא לחמה בשער הכניסה לקיבוץ סעד ומנעה חדירת מחבלים, אותו קיבוץ שבו שהתה אצל משפחתה המאמצת. חודש לאחר מכן, רוז נפלה בפיגוע בעיר העתיקה בעת שהייתה בפעילות מבצעית.

צילום: ידידה לובין

הטקס בהר הרצל כלל קריאת תהילים, דברי הספד מפי קרובים וחברים, והנחת זרים על קברה של לובין ז"ל. לאחר הטקס, הונחו אבנים מקושטות במסרים מחזקים על קברה וכן על קברם של חללי מלחמה נוספים.

"החיילת הגיבורה רוז לובין הי"ד נהרגה בעת שהגנה עלינו בין האבנים הירושלמיות בעיר העתיקה. לקראת 30 יום לנפילתה, ערכנו לימוד בחברותא במדרשייה. יחד ראינו שלאבנים יש כוח בחיזוק האמונה ובחיזוק המשפחה", סיפרו תלמידות הרטמן.

מעיריית ירושלים נמסר: "מעשה ההוקרה של תלמידות מדרשיית הרטמן לרוז לובין הי"ד הוא מעורר השראה. רוז, שנפלה בהגנה על גבול הדרום ועל בירתנו ירושלים, הייתה דוגמה ומופת לצעירות רבות. העירייה מברכת את התלמידות על היוזמה המרגשת שלהן, ומודה להן על תרומתן להנצחת זכרה של רוז".

צילום: ידידה לובין

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן