חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

למה קיה פיקנטו היא בחירה מצוינת לרכב ראשון?

קרדיט תמונה Shutterstock

כבר למעלה מעשור שהקטנה של קיה שולטת בקטגוריית מכוניות המיני, ונחשבת לבחירה מועדפת על נהגים צעירים. מה יש לה שאין לאחרות?

 אורן הדר, תוכן שיווקי בשיתוף מימון ישיר

כל נהג צעיר מחפש רכב חסכוני בדלק, זול ואמין – ורצוי שיבוא גם עם אופי וסטייל. אך ישנן עוד כמה דרישות שחשוב מאוד להכיר, בעיקר כשמדובר ברכבו הראשון של הנהג, כדי שיתמודד טוב יותר עם סיכונים בכביש. כבר שנים רבות שהבחירה הפופולרית ביותר בישראל היא קיה פיקנטו, ולא רק בגלל בטיחות וביצועים. מדוע היא כל כך מתאימה לנהג המתחיל?

איזה אלמנטים יש לקחת בחשבון במכונית לנהג חדש?

נהג חדש ישאף לחבוק מכונית ספורטיבית או נחשבת מבחינת מיתוג, מבלי לקחת בחשבון את הניסיון האפסי שלו, ולכן חשוב לבחור עבורו דגם שיתאים לו. ישנם חמישה אלמנטים עיקריים שצריך לקחת בחשבון:

תצורת הרכב. שלדות מיני וסופרמיני הן קצרות יותר, ומצמצמות את הסיכוי שהנהג לא יראה מכשול בנסיעה עירונית – למשל, בחניה או רחוב צפוף.

מערכות הבטיחות. לנהג חדש אין די ניסיון כדי לסמוך על חושיו ויכולותיו, ומערכות בטיחות אקטיביות יסייעו לו להימנע מסיכונים. למשל, מערכות התראה מפני סטייה מהנתיב ובלימת חירום אוטונומית יוכלו למנוע תאונות, מהן נהג מיומן היה מתחמק באופן ידני.

הביצועים. רכב זריז יותר, עם היגוי מדויק, יסייע לנהג צעיר לתמרן יותר מהר ולחמוק מסכנות. נהג מנוסה יוכל להסתדר גם עם רכב קצת פחות זריז, משום שניסיונו יעזור לו לזהות התהוות של מצב מסוכן ולהאט או להתרחק.

העלויות השוטפות. מכונית ראשונה לנהג חייבת להיות חסכונית בדלק, כדי שיוכל לנסוע לאן שירצה ויצטרך בהתאם למצבו הכספי. בדרך כלל, לנהגים צעירים אין יותר מדי הכנסות, וחבל להעמיס על קופת המשפחה עם רכב שזולל דלק. מאותן הסיבות, חייבת מכונית ראשונה להיות מאוד אמינה, נוחה לתחזוקה וזולה לתיקון.

שוק המשומשות. רכב ראשון לנהג צעיר לא צפוי לשרת אותו שנים רבות, בשל השתנות הצרכים ושחיקת המכונית. נהגים צעירים נוסעים הרבה מאוד, כמה שרק יוכלו. לכן כדאי לבחור דגם בעל שמירת ערך טובה ביחס לקטגוריה , וביקוש גדול – יתכן שרכבו של הנהג המתחיל יחטוף קצת מכות, ואתם לא רוצים להיתקע עם אוטו שלא קונים.

מדוע קיה פיקנטו מתאימה לנהג חדש?

קיה פיקנטו היא מכונית קטנה שנוח להחנות בעיר וקל לתמרן איתה ברחובות צפופים, אבל עדיין מספיק מרווחת מבפנים כדי להיות פונקציונלית כשצריך להסיע אנשים או להעביר משהו, כל עוד לא מדובר בנסיעות ארוכות. הדור השלישי של הפיקנטו, שהושק ב-2017, כלל הגדלה של תא המטען ב-25%, והקפיץ את הפופולריות של המכונית.

הפיקנטו שהגיעה לארץ ב-2011 היתה הדור השני של המכונית, שזכתה לאבזור עשיר מאוד כדי להתחרות היטב בשוק האירופי וקסמה לצעירים מראשיתה. היא קיבלה חבילת אודיו איכותית, עיצוב אנרגטי וסביבת נהג נעימה. השילוב של המחיר הנגיש, העלויות השוטפות הנמוכות וחוויית הנהיגה, הפך את קיה פיקנטו למעין ברירת מחדל לנהג צעיר. וזה מעמד שהשתמר מאז 2013, מה שיצר שוק משומשות מאוד גדול, ובו הרבה מכוניות במצבים שונים, שמתאימות כמעט לכל תקציב. לא פלא, אם כן, שרבים המחפשים רכב ראשון לילד, מגגלים קודם כל קיה פיקנטו יד שניה .

החל מ-2017 כוללת הפיקנטו חיישני שמירת מרחק ובלימת חירום אוטונומית גם בדגמים הבסיסיים. השלדה כוללת חיזוקים וטכנולוגיית פיזור אנרגיה חכמה. קיה בנתה את הפיקנטו כפלטפורמה פשוטה ואמינה, ותכננה אותה מבסיסה כדגם שיהיה נוח וקל לתיקונים.

גם בהיבט של צריכת דלק, הפיקנטו לא מאכזבת. דגמים ישנים יחסית שלה עושים 14-15 ק"מ לליטר בעיר, ודגמים חדשים בין  17-18 ק"מ לליטר. זו צריכת דלק טובה ביחס לקטגוריה, על בסיס מנועי בנזין של ליטר עד 1.2 ל'. גם משקל עצמי נמוך ותכנון מתלים ושלדה חכמים, הפכו את הפיקנטו לזריזה ומדויקת מאוד. כך קנתה לה שם של מכונית צעירים קלאסית, שפשוט כיף לנהוג בה. נהגים צעירים נוטים "לעשות סיבוב" זה במכוניתו של זה, וכך נחשפים הרבה מהם לחוויית הנהיגה בפיקנטו, ובוחרים בה.

סיכום

בשורה התחתונה, לא קשה להבין למה פיקנטו יד 2 היא בחירה ראשונה עבור נהגים מתחילים, ואיך קנתה לה מוניטין שכזה. המכונית מתאימה לשוק הישראלי, לאופי הישראלי, ומציגה חבילה מאוד מאוזנת של יתרונות.

* הכתבה כוללת תוכן שיווקי מטעם מימון ישיר. אין בפרסום המידע משום המלצה או מתן ייעוץ, והמידע אינו מחליף היוועצות באנשי המקצוע הרלבנטיים. קבלת החלטה כלשהי על סמך האמור לעיל היא על אחריות הגולש בלבד. מספר רישיון 54414.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן