חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לראשונה: עיריית ירושלים בקול קורא להנגשת בתי כנסת

לראשונה עיריית ירושלים מאפשרת לבתי כנסת לקבל תקציב להנגשת בתי כנסת

במסגרת ספר התקציב העירוני של עיריית ירושלים  יצא קול קורא מיוחד להנגשת בתי כנסת בסך של שני מיליון שקלים ביוזמת חבר המועצה יהודה פרודיגר.

במסגרת הקול קורא בתי כנסת בירושלים שזקוקים להנגשה רשאים להגיש בקשה לתקציב הנגשה עד לסך מאה אלף שקל.

התמיכה מיועדת להשתתפות בהנגשת בתי כנסת קיימים, שנבנו בטרם חוקקה חובת ההנגשה  התמיכה מיועדת להנגשה בלבד ולא לשאר עבודות בבית כנסת. בנוסף תמיכה המיועדת אך ורק עבור עבודות המחייבות היתר בנייה.

התמיכה מוגבלת עד לסך של %50 מעלות ההנגשה או עד לסך מאה אלף הנמוך מביניהם. במסגרת תנאי סף חובה שיהיה פתרון אדריכלי מוכח להנגשת המבנה תוך מתן מענה להנגשה, ע"פ חוו"ד יועץ נגישות מוסמך. הנגשת הגישה לבית הכנסת מבחינת דרכי הגעה אליו.

לעומת זאת בית כנסת הנמצא במעלה מדרגות או במעלה דרך לא מונגשת לא יהיה זכאי. התמיכה תינתן לבתי כנסת המוקמים בירושלים בלבד בנוסף עדיף שיהיה תקציב נוסף לבית הכנסת.

בכל שכונה ייבחרו 2 בתי כנסת אחד אשכנזי ואחד ספרדי.

פועל להנגשת בתי הכנסת, משה ליאון נואם. צילום: ארנון בוסאני

במידה ויוגשו מעבר ל- 2 בקשות משכונה אחת, עדיפות תינתן לבית כנסת שבו פתרון ההנגשה משרת הן את עזרת הגברים והן את עזרת הנשים. במידה ויהיו מס' בתי כנסת באותה עדיפות, תינתן עדיפות לבית כנסת עם מס' מתפללים היותר גבוה, וזאת בהתאם למס' מושבים הקבועים בבית הכנסת.

לאחר הגשת הנדרש תפנה המנהלת למבני דת לאגף הרישוי והפיקוח לקבלת אישור כי הבנייה/הנגשה נעשתה ע"פ חוק וללא עבירות בנייה.

במידה ונמצאו עבירות בניה, במקרה של עבירות בניה קלות, יינתן לתאגיד הזדמנות להסדרת הנושא. במידה ו המנהלת למבני דת והמחלקה לפיקוח על הבנייה הגיעו למסקנה כי נעשו עבירות בניה חמורות ולא ניתן לתקנן, לא תשוחרר התמיכה והיא תבוטל.

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "שהחיינו וקיימנו והגענו לזמן הזה. פעם ראשונה בהיסטוריה של עיריית ירושלים שיוצא קול קורא להנגשת בתי כנסת במימון ציבורי.
אני מודה לראש העיר משה ליאון שאישר תקציב כה גדול וכן לחבר המועצה יהודה פרודיגר שדחף את זה במשך שנים.

בטוחני כי מציון תצא תורה ובקרוב בכל הארץ רשויות מקומיות וכן משרד הדתות יוציאו קולות קוראים דומים להנגשת בתי כנסת".

שני אחים ננעלו ברכב בשכונת גילה וחולצו על ידי מתנדבי ידידים

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן