חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חדש בירושלים: שוקרייה – המקום שמחבר את ירושלים לצלחת

 

בשבועיים האחרונים נפתח בלב רחוב קינג' ג'ורג בית מיוחד לתרבות קולינרית, "שוקרייה" על שמה של בעלת המקום, השף-קונדיטורית אודיה (בערבית שוקרייה) והשף אברהם פרייזן, שניהם, בעל ואישה, יוצאי מטבחי מסעדות עלית בעיר כדוגמת ה'אנה' ו'טלביה' וניסיון עשיר בענף. בזמן הסגרים והקורונה שהשביתו את המסעדות ביקשו בני הזוג להתפרנס כשבתחילה הכינו מארזים עם מוצרי גלם מהעיר העתיקה ולאחר שזכו לאהדת הקהל, התקבלה ההחלטה להנגיש לקהל את הידע ואת המנות במקום חדש במרכז העיר.

צילום: אסף קרלה

הקמת מסעדה פחות קרצה לשניים שהחליטו לערוך סדנאות קולינריות, ארוחות שף ואירועי בוטיק שיחברו דרך האוכל את קצוותיה של העיר וייצרו פסיפס קולינרי צבעוני, טעים וייחודי. הסדנאות מציעות מגוון נושאים כמו: סדנת "שישי ירושלמי"- המאכלים העדתיים האהובים של שישי בבוקר הכוללים:

קבלת פנים עם כוס יין חם מתובל, סדנת אפייה מעשית של 4 שעות בה מכינים קובאנה תימנית ממולאת בגבינת משק ישראלית ועשבי תיבול מקומיים, חלת בייגלה ירושלמי, מנאקיש ערבי בטאבון בשני מילויים- זעתר ירושלמי ובצל מטוגן ומאפה שמרים- בבקה שוקולד / שמרים מרציפן בעבודת  יד ו״קוקו סבזי״ חביתת ירק פרסית.

אחרי הסדנא מגיעה האורחה שכוללת את מרכבי ההכנה שהוכנו מראש, צלוחית כבושים, צלחת חריפים תוצרת הבית,  עגבניות מטוגנות ושום,  הרינג מ״כהן״ במאה שערים, – ציבלע מיטעייר – סלט ביצים עם בצל מקורמל, סלט שוק עונתי ועוד. ולקינוח מוגשים פללטת חלוות מ״אל יסמין״, ״פתוש״ פירות העונה עם קרוטוני בייגלה ירושלמי מתוקים וקצפת, קייזרשמרן מתובל, פירות אדומים וגלידת מסטיקא.

בסיום הסדנא המשתתפים מקבלים סל ממותג עם מארז המטעמים שהכינו בסדנא, חוברת מתכונים, מתכוני הסדנא, סינר והפתעות. סדנאות נוספות בדמות "שער שכם"- סדנה שמביאה את הסיפור של מזרח ירושלים והמטבח הערבי לתוך הסירים ויש אפילו סדנת "מתוקים ירושלמים" שעוסקת בתחום הקונדיטוריה.

צילום: אסף קרלה

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן