חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שלוש שנים למיזם הצלת פרחי הבר הנכחדים בארץ ישראל ע"ש נחמה ריבלין ז"ל

נציגי הגן הבוטני בבית הנשיא
שלוש שנים למיזם הצלת פרחי הבר הנכחדים בארץ ישראל ע"ש נחמה ריבלין ז"ל; נציגי הגן הבוטני הגיעו היום לבית הנשיא למיפגש פרידה וציון שלוש שנים למיזם הצלת פרחי הבר הנכחדים בארץ ישראל ע"ש נחמה ריבלין ז"ל.

ערב סיום תפקידו של נשיא המדינה, ראובן ריבלין, הגיעו נציגי הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם בירושלים לציון שלוש שנים למיזם הצלת פרחי הבר הנכחדים בארץ ישראל ע"ש נחמה ריבלין ולהיפרד מנשיא המדינה. אנשי הגן הבוטני הבטיחו לנשיא כי ימשיכו לקיים ולהגדיל את מיזם הצלת פרחי הבר הנכחדים בארץ ישראל ע"ש נחמה ריבלין.

במיפגש סיפר ריבלין לנציגי הגן על אהבתה הגדולה של אשתו, נחמה ז"ל, לבוטניקה ולגן הבוטני וכי בכל מקום שהוא נמצא בעולם הוא מגיע לבקר בגנים הבוטניים. בנוסף סיפר הנשיא כי גם בשנים האחרונות הוא נוהג מידי פעם להגיע לגן הבוטני בירושלים ולהינות מהשקט של הבוקר ומהאגם היפה בכניסה.

נציגי הגן הבוטני בבית הנשיא
צילום: חיים צח

ריבלין גילה לאורחים כי הוא בטוח שאם נחמה היתה נמצאת איתו בימים האחרונים עם עשרות אירועי הפרידה והיה עליה לבחור באיזה מיפגשים להיות נוכחת, בוודאות מלאה שהיתה מבקשת למיפגש הזה.

תום עמית, מנכ"ל הגן הבוטני הודה לנשיא ריבלין על פעילותו למען הטבע והסביבה והעניק לו כמה כדים עם שתילים של פרחי בר ממיזם הצלת פרחי הבר הנכחדים ע"ש נחמה ריבלין כדי שיוכל לקחת עימו למעונו הפרטי, כמו גם מספר שקיות זרעים שיוכל לזרוע עם המשפחה כפי שעשו בגינת בית הנשיא.

עמית סיפר כי: "זו השנה השלישית לפרויקט וכי למעלה מ-9000 איש מכל רחבי המדינה רוכשים מידי שנה את שקיות הזרעים ובכך לוקחים חלק פעיל בשימור המגוון הביולוגי וצמחים בסכנת הכחדה".

הגן הבוטני הגדול ביותר בישראל נמצא בגבעת רם ירושלים, ובו מעל 6600 מינים וזנים של צמחים מכל העולם. הגן מטפח, מגדל ומייצר זרעים של פרחי בר לגינה מזה 40 שנה, ביניהם כ-36 מינים שונים, רובם מקומיים, חלקם נדירים וחלקם בסכנת הכחדה.

בכדי לשמור על המגוון הביולוגי במדינה, יוצא הגן הבוטני זו השנה השלישית בקמפיין נרחב שקורא לציבור לרכוש ולשתול בגינות הפרטיות ובאדניות זרעים של פרחי בר מקומיים. הקמפיין מוקדש לנחמה ריבלין ז"ל, אוהבת טבע אמיתית שתרמה רבות לאורך השנים לחברה בישראל ולשמירת הטבע.

במהלך השנה משתף הגן הבוטני פעולה עם עשרות מתנדבים אשר אוספים, מנקים ואורזים את שקיות הזרעים, השותפים בפרויקט הינם ידידי הגן הבוטני, חברי קהילת הגן, מתנדבים בעלי צרכים מיוחדים, צעירים בשירות לאומי וצוות הגן.

כל הזרעים נובטים בקלות, בעלי פריחה מרשימה ויפה והינם חסכני מים המתאימים לכל בית עם אדנית וכמובן גם לגינה או לכניסה לבית.

שקיות הזרעים עולות בין 20-40 ש"ח לשקית, המחיר תלוי בנדירות. בנוסף לרכישת זרעים ניתן השנה לרכוש אדנית בר הכוללת: אדמה, אדנית צבעונית ושלוש שקיות זרעים עם פלייר הדרכה לזריעה בעלות של 85 ש"ח.

המטרה היא להשיב את הטבע לגינה על ידי זרעים המאפשרים לכל אחת ואחד לשלב את פרחי הבר בגינות הביתיות ובכך להנגיש ולעודד לאהבת הטבע הארץ ישראלי . כל זריעה לוקחת חלק בשימור הסביבה האקולוגית, המאפשר המשך הנאה לדורות הבאים.

תום עמית, מנכ"ל הגן הבוטני מציין כי: "זו השנה השלישית שהגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים יוצא בקמפיין הצלת פרחי הבר ע"ש נחמה ריבלין ז"ל שאהבה את הטבע בכל ליבה, קידמה נושאים ירוקים כמו גידול פרחים וירקות בגינה הקהילתית שהקימה בבית הנשיא וחיברה את אזרחי ישראל לעולם הצמחים.

גם בבית הנשיא שתלו פרחי בר ואני קורא לכל עם ישראל להזמין בחנות האון ליין שלנו זרעים שיכניסו אור וצבע לחיינו וכך יסייעו גם למשפחות רבות להתחבר לטבע, להציל את פרחי הבר של ארץ ישראל והנציח את נחמה ריבלין ז"ל".

ריבלין עם השתילים
צילום: חיים צח
נהג ללא רישיון ובהשפעת סמים נתפס הבוקר לאחר שביצע עבירת תעבורה | כל הפרטים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן